1

Onderwerp: blanke marsepein gebruiken voor wit?

Hoi,
Ik heb een nieuw idee voor mijn broertjes taart volgende week. Ik wilde eerst een taart maken met allemaal cadeautjes erop, maar ik heb me bedacht. Het moet echt een Bert taart worden. Hij wordt 21 maar heeft tot een paar jaar geleden elke nacht met een bert in bed geslapen!!
Ik heb geen witte fondant meer maar wel blanke marsepein. Denken jullie dat het kan voor de ogen van bert en voor zijn kraag van zijn trui? Ik zou het anders even niet weten. Kan ik de marsepein toch nog lichter krijgen? Bestaat er witte kleurstof?

Wie weet raad??

Groetjes Chantal

2 Laatst bewerkt door mascha (15-10-2006 18:39)

Re: blanke marsepein gebruiken voor wit?

op zich kan marsepein wel, maar ik vind ogen die een beetje gelig/beige zijn zelf niet zo mooi.
Wat je zou kunnen doen is een klein beetje fondant maken van witte marshmallows (zie het rececpt voor marshmallowfondant of mmf bij ingezonden recepten), als je dan 2 marshmallows smelt en er zoveel mogelijk poedersuiker doorheen roert en dan nog meer erdoorheen kneedt dan het je een beetje spierwitte fondant. Ik heb ook weleens toen ik ergens anders was dan thuis een heel klein beetje van het alternatieve fondant recept (links bij recpten) gemaakt, als de verhoudingen niet perfect zijn maakt het niet zoveel uit omdat je er maar weinig mee doet (je hoeft het niet mooi uit te rollen ofzo).
Je zou ook nog icing kunnen maken en dat spuiten maar dat vond ik (lang niet meer geprobeerd) wel heel moeilijk om dat mooi te doen en gelijkmatig (je wilt toch 2 gelijke ogen).
Misschien heb je hier iets aan?
oh ja, er bestaat wel witte kleurstof maar volgens mij krijg je marsepein niet helemaal wit. Ik heb het nog nooit gebruikt dus kan je daar niet mee helpen.

Mijn website: Presentaart

3

Ik heb vorige week nog een bert en ernie taart gemaakt en het wit van de trui en de ogen van marsepein gedaan en dan viel mij toch niet af hoor

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FBHNLZVM

4

Ik denk inderdaad dat het heel erg afhangt van de kleuren er om heen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

idd ik zou naar het soort marsepein zien, heb momenteel een erg witte en een erg gele in huis. ik heb die gele wel eens witter gemaakt met het witte potje van sk van de webshop, en dat lukte wel, maar had toch redelijk wat kleurstof nodig.
ikzelf zou royal icing gebruiken, of mmf maken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010