1

Onderwerp: Kookboek : Feestelijke taarten van Joanna Farrow

Hallo,

Ik heb thuis het mooie boek Feestelijke taarten !!!

Aangezien ik vandaag jarig ben, dacht ik gisteren ik ga mooie taarten maken uit het boek !!!!De taart mooi gerezen en bekleed met fondant, helaas was deze taart niet te eten, de cake was veel te stug !!!!!!! De ingredienten zijn veel te veel wat erin moet, de mixer kan het nauwelijks aan.

Kan iemand mij hoeveel heb ik nodig voor de de taart van 20 cm
hoeveel boter ?
hoeveel suiker ?
hoeveel melk ?
hoe zelfrijzend bakmeel ?

Kunnen jullie misschien ook de juiste aantallen geven voor taar tvan 24 cm en 26 cm ?

In dit boek klopt er niks van, de plaatjes zijn heel erg leuk, aan de cake om te bakken is gewoon niet goed !!!!!!! Echt jammer, want nu moet ik toch naar de Hema om een andere taart te kopen !!!!!

Groetjes.

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Kookboek : Feestelijke taarten van Joanna Farrow

Hoi Manika,

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik ben zelf ook niet zo goed met de verhoudingen, maar kreeg van iemand de tip op www.felicitaartje.nl te kijken, daar staan schema's op voor verschillende maten bakvormen.

Ik heb het boek ook. Ik ga volgende week de taart maken met al die kleine pakjes erop met 21. Mijn broertje wordt 21 dus leek me dat wel leuk. Ik maak maar 1 laag, aan stapelen ga ik me nog niet wagen!!
De taart met die stukken glas erin zeg maar met waxinelichtjes in het midden maak ik volgende maand voor mijn oma. Ik heb al geprobeerd de zuurtjes te laten smelten en dan te breken, en dat lukte! Zag er echt leuk uit...

Succes,

Groetjes Chantal