1

Onderwerp: Vierkant bakblik, hoeveel beslag?

Hoi,
Ik heb een vierkant bakblik van 18x18 cm aangeschaft. Tot nu toe heb ik alleen mijn ronde bakblik gebruikt, maar vierkant lijkt me ook wel eens leuk! Ik gebruik bescuitmix van soezie, deze is geloof ik voor een ronde vorm van 25 a 26cm. Hoe weet ik hoeveel ik in mijn vierkante bakblik moet doen??
Misschien een hele stomme vraag maar ik was heeeel slecht in wiskunde vroeger!

Groetjes Chantal

2

Re: Vierkant bakblik, hoeveel beslag?

ook ik ben slecht in wiskunde hoor, maar ik gebruik voor mijn vierkante bakblik van 26 cm 6 eieren. Ik denk dat jij aan 4 genoeg hebt. Succes met bakken

Mocht je te veel beslag hebben (ik heb altijd begrepen dat je het blik voor 2/3 moet vullen) dan maak je toch anders nog een mini taartje?

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

3

Moet ik dan de mix hoeveelheid van 250 gram aanhouden? Dus eigenlijk evenveel als voor mijn ronde bakblik?

Erg he, ik had beter op moeten letten op school!!

Hoi Talla!

Je hebt 0,7 keer je recept nodig wat je normaal gebruikt (ik was wel goed in wiskunde :-)
Ik zou je normale beslag hoeveelheid nemen en een klein reservetaartje maken erbij wat je later nog eens kan gebruiken voor een

5

Ik heb even in mijn aantekeningen gekeken en je hebt idd genoeg aan 4 eieren en 250 gr mix. Gebruik ik ook en dan is hij mooi hoog gevuld. Succes.

6

op www.felicitaartjes.nl staan ook schema's...

7

Als je voor de zelfde maat rond de hoeveelheid weet, kan je dat delen door 3 en dan maal 4. Dan weet je hoeveel er in vierkant gaat.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.