1

Onderwerp: Ideetjes?

hallo allemaal!

over een weekje wordt mijn zwager 27, en ik wil een taart voor hem maken, alleen weet ik eigenlijk geen idee wat ik voor hem zal bakken :( Hij komt uit Marokko en is daar tot zijn komst een half jaar geleden politieagent geweest. Heeft iemand een ideetje of een soortgelijk 'projectje' ondernomen?

2

Re: Ideetjes?

Uhmmmm... moeilijk zeg...
Misschien het land Marokko? Met allemaal politieauto's erin? ;)
Of uh... iets typisch Marokkaans met een grote 27?
Moeilijk hoor... sowieso moeilijk voor een man...

3

Waarom maak je geen taart in de vorm van een Tagine

http://www.gourmetsleuth.com/images/tagine.jpg

een ronde vorm een taart en dan de deksel  maken van fondant.

en dan in de traditionele kleur bruin.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

4

of een taart in de vorm van het land met op bekende plekken en beziendswaardigheden van het land in 3D.

via google kwam ik op deze site met bezienswaardigheden en plaatsen.
http://www.maghrebonline.nl/nl/maghreb/ … /#toerisme

deze zou je na kunnen maken.

als taart bijvoorbeeld een platte taart en die in de vorm snijden van het land.
en dan de 3D bezienswaardigheden erop.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

hmmm... tagine kan ook ja :) niet eens aangedacht.

De kaart vind ik iets te moeilijk, en dan wordt de kleur ook alleen maar geen van woestijn :P

misschien maak ik wel een kameel, moet t nog even zien.

6

en heel simpel de marokkaanse vlag??

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

die is rood... :P en heb ff geen centen om rood in een spuitbus te kopen.

8

Hoi!

Ik snap niet waar je die spuitbus voor nodig hebt... Als je gewoon je marsepein rood maakt en een rechthoekige taart ermee bekleed ben je al bijna klaar. Dan hoef je alleen nog maar een groene ster te maken. Als je 2 maten sterren uitstekers hebt (voor koekjes) ben je heel snel klaar.... En als je nog geen geld hebt om de dure kleurstoffen (die trouwens wel heel goed zijn en erg prettig werken) van Inge en Marianne te kopen, kun je ook kleine flesjes bij de toko halen. Omdat deze vloeibaar zijn wordt je marsepein wat plakkeriger, maar als je er dan weer wat extra poedersuiker bij doet, is dat ook verholpen.

Zelf dacht ik nog aan een wereldbol waar een Marokkaanse politiewagen weg rijdt uit Marokko richting Nederland en in Nederland staat dan een vlag geprikt met 27 er op. Maar als kleurtjes een probleem zijn, is dit misschien ook wat lastig uit te voeren.

Groetjes Evelien

9

En wat dacht je van een witte taart of stopbord met in het marokaans geschreven stop politie ! Of verboden voor mannen boven de 27. Vergt niet veel kleur.

Evelien schreef:

Hoi!

Ik snap niet waar je die spuitbus voor nodig hebt... Als je gewoon je marsepein rood maakt en een rechthoekige taart ermee bekleed ben je al bijna klaar.
Groetjes Evelien

Het kleuren is geen probleem, op mijn rood na. Ik heb van die kleurpasta. Alle kleuren kan ik krijgen, behalve rood. Daarvoor moet ik dan het hele potje gebruiken, wil ik een beetje rood krijgen. En dan smaakt het absoluut niet meer, het is dan heel bitter. Ik dacht eerst dat die alleen deed bij bepaalde producten, maar ik heb er nou schuimpjes, marcepein, fondant en glazuur mee geprobeerd te kleuren, en het smaakte gewoon ronduit goor :P Bij die rozentaart heb ik ook tegen de proevers gezegd die vooral niet te eten :P

maar een kaart is wel een leuk idee. Ik kan er een vierkante taart maken, en daarop dan europa en noord-afrika schilder... Ik kijk nog even. Vandaag ben ik wat proefdingen aan het proberen, met name om de smaak goed te krijgen. Ik heb eindelijk een goed beslag gekregen, dus moet ik even op de moes en zo oefenen.

11

De intensief rood van de webshop (die van SK) doet het echt heel goed. Ik heb mijn ferrari (zie hiernaast) ermee gedaan.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.