1

Onderwerp: 1e taart is af! Wel ruzie met fondant!

Hallo,
Vandaag was het dan zover! Mijn eerste taart was af! Om 5.45 opgestaan om de taart te vullen en te bekleden. Het doorsnijden met taartzaag ging perfect. Taart met 4 lagen gemaakt van bescuit deeg. Twee lagen gevuld met botercreme, blauw gekleurd en 2 lagen met abrikozen gelei.
Maar het fondant uitrollen, wat een *** gedoe zeg. Ik heb het heel vaak moeten doen, elke keer als ik de juiste groote had scheurde het. Het werd ook erg droog vooral aan de randen, wie weet hoe dat komt en wat ik eraan kan doen? Uiteindelijk had ik de juiste groote en het scheurde niet, maar bij het op de taart leggen scheurde het wel. Toen zat er overal al abrikozen gelei aan dus kon ik niet meer opnieuw uitrollen.... De scheuren en gaten uiteindelijk maar "opgevuld" Dus het is een soort patchwork geworden!
Ik baalde heel erg, heb flink gevloekt, de kinderen hebben weer heel wat woorden bijgeleerd!! Maar met het versieren is ie toch best mooi geworden. Ik heb de taart versierd met zilveren pareltjes aan de zijkant en wat bovenop.  Verder bovenop de taart tropische visjes geplakt. Dit waren kleine koelkast magneetjes, ik wilde zelf iets maken maar aangezien in woensdag opeens op het idee kwam een taart te maken voor de verjaardag van mijn man (hij is 30 geworden) had ik geen tijd om op zoek te gaan naar leuke visjes om uit te steken ofzo. Met suikerstift Niels 30 erop gemaakt. Mijn man was heel erg verrast en was heel blij, hij duikt graag dus de visjes vond hij erg leuk! Hij vind het een leuk idee als ik op een cursus op workshop ga, dus dat ga ik ook doen! Ik kan geen foto plaatsen denk ik, ik heb geen eigen site. Gewoon foto's in mijn eigen computer.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips. Ik ga van de week nog een taart maken dus ik zal vast af en toe nog wat vragen!

Groetjes Chantal

2

Re: 1e taart is af! Wel ruzie met fondant!

HOi chantal

op www.mijnalbum.nl kun je een online foto album aanmaken en van daar uit de foto's plaatsen!!!!

Wil natuurlijk wel het resultaat van dat zwoegen bewonderen

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken