1

Onderwerp: help moonbeams!!

Even een vraagje heb de moonbeams uit de webshop besteld nou is mijn vraag kan ik die zo op de fondant poederen of moet ik het eerst aanlengen met water of alcohol????

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

2

Re: help moonbeams!!

Hallo Rianne,

Het hangt ervan af wat voor effect je wilt bereiken. Op zich is poederen al genoeg, probeer het vooral even uit op een proefstukje, dus niet meteen op je taart. Doe een klein beetje in een bakje of eierdopje, dan met een mooi volle kwast voorzichtig er wat uit halen en eroverheen poederen. Wil je een hele taart doen, moet je goed kijken hoe dik je het wilt en dus niet te veel nemen, dan krijg je dat je op een plek heel veel hebt en op andere weer minder. Dus probeer gelijkmatig te werken. Let op, als je alleen versieringen wilt bepoederen, doe dit dan een eindje van de beklede taart af, dan blijft die behouden van rondvliegende deeltjes!

Test het ook vooral even uit wat het doet als je het aanmaakt met wat pure alcohol (dat is wel beter dan water, omdat alcohol vervliegt en het dus niet zo kledderig wordt zoals bij water. Mocht je geen alcohol hebben, neem dan vooral maar een klein beetje water!) Het wordt dan dus verf, dat je met een dun penseeltje kan opbrengen. Het is meer te sturen, dus als je kringeltjes of streepjes ofzo wilt op een taart, is dat juist weer heel leuk. Het is gewoon een heel andere effecht.

Heel veel succes ermee! Ben benieuwd naar je bevindingen en het resultaat!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Bedankt voor het snelle antwoord nu kan ik aan de slag!!!

4

Hoi,

Nu ook een vraagje van mij, maar wat voor alcohol gebruik je ervoor? Gewoon die van de drogist? En maakt het dan nog uit hoeveel procent?

Gr, Janet

5

Nee, jenever of wodka o.i.d. Anders wordt het heel vies.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Niet die van de drogist gebruiken hoor! Dat is gemethyleerde alcohol, dwz dat ze aan de drinkbare ethanol een scheut methanol hebben toegevoegd. Methanol is een alcoholsoort die niet geschikt is voor consumptie, je kunt er zelfs blind van worden. Nou zal het wel loslopen met de vergiftiging omdat de alcohol zal verdampen, maar ik vrees dat er bij de drogist ook een soort geurstof ofzo ingaat, en die verdampt helaas niet...

Ik hou het dus maar bij pure alcohol (van het lab waar ik werk) of sterke alcoholische dranken zoals wodka of jenever.

Groetjes, Jos

7

hahahaha had een paar fondant jurkes gemaakt met de moonbeams beschilderd en toen was ik er 1 kwijt!!!!!

De dader is gepakt omdat ze glanzend roze lipjes had!!!! Was dus mijn bijna 3 jarige dochter!!!!

mama denk ik iets teveel gebruikt maar was wel ff lache!!!

Wel een leuk effect had het aangelengd met jenever om te verven en dat ging goed moet alleen wel opletten dat je de penseel vegen daarna niet ziet!!!

8

haha! grappig verhaal zeg!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Hihi, glimmende lippen. Zo had Liam eens erg blauwe lippen, van mijn net gekleurde icing gesnoept. ;)

Maar iid geen drogist alcoholgebruiken hoor, die fout heb ik gemaakt, VIES. :( ;)