1

Onderwerp: Dolfijnen

Hallo,

Mijn dochter wordt 8 jaar en wil graag een taart met dolfijnen. Nu lijkt het me ontzettend moeilijk om dit zelf van marsepein te maken, dus ik dacht ik koop gewoon kant en klare speelgoed dolfijntjes die ik dan bovenop m'n taart decoreer. Maar ik kan ze nergens vinden. Heeft iemand een idee waar ik iets dergelijks kan kopen of heeft iemand misschien een ander idee om toch een dolfijnen taart te maken?

Alvast bedankt!

2

Re: Dolfijnen

Heb je al in de webshop gekeken? Daar staat een Bakblik Dolfijn!
Er zijn ook uitstekers in de vorm van dolfijntjes, maar ik weet niet of die hier ook verkocht worden, maar er zullen nu zeker mensen reageren die weten waar je die bestelt...  ;)

3

kijk eens in mijn album: er staan een aantal taarten met dolfijnen op.

4

Ik heb 2 taarten gemaakt met dolfijnen, die zijn juist niet moeilijk hoor. Beetje googlen naar plaatjes en je hebt ze zó.

Toevallig staan beide dolfijn-taarten in dit album

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Yvonne,

Ik ben heel benieuwd naar jouw dolfijnentaart...laat je 'm hier zien als hij af is ??
Ik moet namelijk in december ook een dolfijnen-taart maken voor mijn dochter.

Voor de mensen die mijn verhaal kennen : Het gaat super met de fondsenwerving voor Dominique dus de dolfijntherapie gaat zeker goedkomen volgend jaar !!!

Groetjes Nicole
p.s. Heb je al "dolphin cake" in google ingetypt ? Misschien levert dat iets op ???

6

Beste allemaal,

Ik log net weer in en tot m'n geluk zie ik al jullie reacties. Wat snel!

Ik ga ze rustig even doornemen en kijken of ik er verder mee kom! Overigens had ik het bakblik inderdaad gezien, maar met alleen de vorm ben je er natuurlijk nog niet. En het bekleden met marsepein gaat me niet echt super af. Vorig jaar zo'n barbietaart met pop gemaakt.......... Dat heeft heel wat gevloek gekost voordat ik de marsepein mooi gedrapeerd had......

Maar als deze taart klaar is zet ik 'm zeker even op de site!

En nieuwe tips zijn natuurlijk altijd welkom! (voornamelijk hoe ik aan dolfijntjes kom)

alvast bedankt!!

7

ik wil ze eventueel wel maken van suiker

Alleen waar moeten ze dan heen?

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Dat vind ik heel aardig van je, maar ik denk dat ik ze liever van speelgoed heb.

Maar bedankt voor je aanbod!!

9

http://www.bizzie.nl/Speelgoed2006.htm

daar al eens gekeken? Daar is wat speelgoed wat met dolfijnen te maken heeft..

Mijn moeder maakte vroeger ook mooie taarten (geen fondant en marcepein) en daar deed ze dan ook altijd iets op, autootjes voor mijn broer of my little pony voor mij.. had je meteen nog een leuk verjaarscadeautje :)

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

10

http://www.gonewind-mobiles.com/eigenho … ;sub_id=73

Hier nog een dolfijntje..

11

http://www.lobbes.biz/products/detail/6030011

Heel veel succes met je taart, dis alles wat ik kon vinden

12

Dank je! Ik ga meteen even kijken.
Een van m'n eerste taarten voor m'n zoontje was ook een "gewone" taart en toen had ik met een speelgoed treintje echt een hele leuke taart gemaakt: een deel van de rails erop, en stoplichten e.d. De onderkant had ik gewoon met groene botercreme gemaakt. Geweldig vond hij het! En inderdaad: hij had meteen een leuk treinbaantje erbij!

13

Die grote opblaasdolfijn van 1.70 m is ook wel wat, haha! Eerst nog even een taartvorm zoeken waar die op past!!

14

Haha nou ja kan je een grote groep mensen uitnodigen, taart zat ;)

15

Hallo,

Ik heb pas een zak uitsteekvormpjes gekocht bij de xenos daar zat ook een dolfijn bij, leuke maat en niet duur (1,99 voor 12 vormpjes)

www.sweetsugarpies.com kijk ook eens op mijn site

16

Daar ga ik meteen morgen even kijken dan, bedankt voor de tip!