1 Laatst bewerkt door Miena (04-10-2006 17:30)

Onderwerp: Kleur.

Misschien ben ik een beetje een oen. En ik heb er naar gezocht maar ik kan het niet vinden.

Hoe kan ik mijn marsepein het beste kleuren? Ik maak al gebruik van de kleurpasta van Wilton. Maar het lukt niet echt :(

Misschien heeft

2

Re: Kleur.

nou, de kleurpasta van wilton vind ik toch een van de beste dus dat zou moeten werken. Mischien iets meer gebruiken?
Ik gebruik coctailprikkers en haal daarmee een beetje uit het potje. dan kneden en rollen en met een nieuwe prikker meer toevoegen als dat nodig is.
Succes.

3

Wat lukt er precies niet dan?
Want het is net wat Wendy zegt: kneden & rollen, en als de kleur niet 'fel' genoeg is er wat bij met een cocktailprikkertje.
Als je het wat langer laat liggen ná het kleuren, kleurt het nog wat feller door - zwart doe ik bijv. de dag ervoor.

Oh, en in deze topics vind je misschien ook nog wat:
http://deleukstetaarten.citywebz.com/fo … hp?id=1200
http://deleukstetaarten.citywebz.com/fo … hp?id=1773
http://deleukstetaarten.citywebz.com/fo … hp?id=2554

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Het gaat met name ook om het mengen. Ik heb de basiskleuren. Maar zou graag wat willen variëren.

Echt rood lukt me ook niet echt. Ik heb er dan dan al behoorlijk wat pasta bij gedaan. E

5

Het mengen blijft lastig. Ik heb nu dan ook een heel stel kleuren. ;)
Voor rood geld, bijna het potje erdoor vrees ik. En als ik veel rood nodig heb, bestel ik het lekker bij Inge, gekleurd en wel. Doe ik trouwens ook bij zwart. De zwarte fondant is heel mooi diep. De rode (als die er is) vast ook wel.

heeft iemand ook ervaring met het 'paintbrushen' van je marcepein? dus je kleur erop spuiten?

7

Ik heb rode fondant gekocht voor mijn gebittaart (en die toen weer wat rozer gemaakt ;-) ) want marsepein rood maken kan wel maar je moet inderdaad heel veel gebruiken en het nadeel is dan dat het ook best kleverig wordt.

Zwart heb ik meestal niet zo heel veel nodig dus gebruik ik de extra sterke zwarte kleurstof uit de webshop en dat gaat heel goed (kun je zien in mijn taart van de Dag van de leerkracht)

Mengen gaat ook prima alleen wordt het vaak net een andere kleur dan ik had bedoeld ...blijft lastig..
Fondant blijft vaak te licht, marsepein gaat beter en wordt donkerder maar bij marsepein heb je weer dat blauw geen blauw wordt maar een beetje aqua omdat de marsepein niet helemaal spierwit is.
Als tussenoplossing doe ik nu vaak wat marsepein door de fondant heen dan heb ik van allebei het positieve effect en ben er heel gelukkig mee..

Succes,
Nicole

8

Voor mijn "dag van de leerkracht" taart had ik rode fondant nodig. Maar te laat aangedacht om hem te bestellen na alle commentaar over het rood kleuren hier op het forum. Hij was knal roze en toen maar een spuitbus van Wilton gekocht en eroverheen gespoten. Het is wel vlek gevoelig omdat ik niet gelijkmatig had gespoten maar ik had wel de rode kleur die ik wilde hebben. (de vlag is nl knal rood met witte letters)

Mijn mening over het spuiten van fondant: best goed te doen. Wel eerst een beetje oefenen. (heb ik helaas niet gedaan)