1

Onderwerp: hoe lang kan botercreme bewaard worden?

hoi hoi ,

even een vraagje. Ik heb botercreme over van het maken van een taart, nu vroeg ik me af of ik dit kan invriezen en zo ja, hoe lang kan ik het dan bewaren?

alvast bedankt,

maaike

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

2

Re: hoe lang kan botercreme bewaard worden?

ingevroren kan het echt wekenlang hoor. en in de koelkast mag je hem zo'n 2 weken bewaren.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Hoi Maaike (en Catherine)

Ik heb van de leverancier begrepen dat je botercreme 1 week in de koelkast mag/kunt bewaren en invriezen kan inderdaad ook prima. Wel een paar maanden. Wel goed ontdooien en dan goed mixen, het kan dan gaan schiften, maar dat is niet een teken dat het niet goed meer is, dat komt door de kou. Voeg wat schilfers koude boter toe tijdens het mixen en het bindt weer prima.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

oh ik had het net nog in de bakles gevraagd, daarom dat ik zo zeker was van mijn antwoord.:)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

misschien een rare vraag, maar ja ik ben dan ook een beginneling en ik weet echt niks hiervan af. Maar kan taart met botercreme ook buiten de koelkast een dag of twee staan, omdat mijn taart met fondant niet in de koelkast kan?

Groetjes,
Roos

6

zet je je taart met fondant niet in de koelkast omdat hij niet past? want ik zet hem gewoon met fondant in de koelkast.

7

hoi Maaike,
Jawel hij past wel, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat fondant niet in de koeling kan. Geldt dat dan alleen voor marsepein of heb ik gewoon gedroomd dat het niet kan??? :-)

Groetjes,
Roos

8

In de koelkast word hij soms wat sneller nat van de condens, daarom zet ik hem er in de koedere maanden ook graag naast. Eenmaal aangesneden zet ik hem weer wel in de koeling hoor. :)

9

ik heb tot nu toe nerens last van gehad( gelukkig maar)

Ik bewaar ze altijd in de koelkast. :)

10

Als ik de taarten bewaar in mijn koelkast, op

11

hallo Roos, ik bewaar mijn taarten altijd in de koelkast (fondant) zet de koelkast dan wel iets lager (standje 2) en doe een plastic zak (prullebakzak) om de taart hierdoor heb je geen last van condens en kan de taart mooi uitharden. Eenmaal buiten de koelkast blijven mijn taarten (tot nu toe ;-D) perfect.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl