1

Onderwerp: taarten stapelen??

Ik wil eens een keer gaan experimenteren met stapel taarten maar ik heb geen idee hoe je die taarten op elkaar zet zonder taart plateau heeft iemand tips???

moet zoiets worden

http://www.debbiebrownscakes.co.uk/myPh … _1_jpg.htm

maar dan in verjaardag style natuurlijk ;)


Wil het oefenen voor volgend jaar voor mijn verjaardag samen met die van mijn man :D

gr dea

2

Re: taarten stapelen??

je moet in elke cake 4 of 5 plastic stokjes steken die net even hoog zijn dan de cake, en daarop een (plastic/kartonnen) ondergrond voor de cake die er op komt.
op deze site kan je de doorsnede zien van zo'n taart:


http://members.nuvox.net/~zt.proicer/me … DCAKES.htm

ik zou het ook heel erg graag proberen, dus tips van mensen met ervaring zijn welkom!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: taarten stapelen??

kijk hier maar eens!
http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … uction.cfm

op deze site is heel veel info over de verschillende technieken te vinden.
Het karton dat je gebruikt moet voedselveilig zijn of aan twee kanten beplakt met bakpapier o.i.d.

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4 Laatst bewerkt door darc (11-09-2006 17:19)

Re: taarten stapelen??

catherine en dutchdecorator BEDANKT voor de geldige site's!!!

Ik heb ze meteen in mijn favorieten gezet :D

Gr dea

5

Re: taarten stapelen??

Heb ik ook nog wel een vraagje...

Waar haal je dat soort spul, die stokjes en kartonnen/plastic ondergrond??

Re: taarten stapelen??

Ik heb net de lollie stokjes van de webshop binnen en als je taart niet te hoog is kun je die volgens mij heel goed gebruiken anders moet je zoeken naar cakedovels van wilton bij sommige webwinkels hebben ze die .
Ze zijn lang en je kunt ze met de snoeischaar op maat knippen(let wel op dat je recht knipt anders gaan ze in de taart toch glijden)
Dat karton is hier en daar ook wel te krijgen maar je kunt ook een stuk nad bveen verhuisdoos(ik zou dan wel een nieuwe nemen) of bijv. bij de pizzeria een paar dozen vragen die kun je dan bekleden mat bakpapier wel een heel gedoe maar wel goedkoop.
succes Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: taarten stapelen??

saskia, zijn de lolly stokjes niet van hout ipv pvc? kan je dat dan gebruiken?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: taarten stapelen??

Ja die zijn van hout net als de cake dovels van wilton alleen zijn de lolliestokjes dunner en korter.
Ik ga ervan uit dat ze voedselveilig zijn net als suikerspin stokken omdat ze in aanraking met de mond komen.(het staat er niet expliciet op maar dat weet Inge wel).
Als er een toko in de buurt is kun je ook hele dikke rietjes kopen die ze in china gebruiken voor "bubble tea".dat houd ook als je er iets meer onder doet.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

Re: taarten stapelen??

Pfff, ook dom van mij... Net een bestelling geplaatst en helemaal niet in de gaten dat ik die ijsstokjes ook hier kon bestellen...
Wilde mijn eerste stapeltaart gaan maken over een paar weken. Nou maar even kijken hoe ik het op ga lossen...
In ieder geval bedankt voor de tips!

10

Re: taarten stapelen??

Wauw wat een hoop info hahahaha

bedankt en minke ik hoop jou stapel taart ook snel te kunnen bewonderen ;)

gr dea :)

11

Re: taarten stapelen??

Nou, hopelijk zo rond eind september!
Maar... ben ook behoorlijk zwanger dus weet niet of ik de fut ervoor heb.
Vandaar dat ik het in 2 gedeeltes wilde maken, maar weet niet zo goed hoe en of ik (delen van de ) taart kan invriezen...

12

Re: taarten stapelen??

iedereen zegt hier toch dat invriezen zeer goed mogelijk is, als je het maar in de koelkast terug ontdooit.

enne, proficiat met je toekomstige baby! is het de eerste?  niet te veel dikke vrienden maken hier, of je zit binnenkort met 25 geboortetaartjes!! ;)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

13

Re: taarten stapelen??

Hahahaha!
Nee, het is de 2e. Ik zit nu dus een beetje met een rondlopend knulletje van bijna 3 en de stapeltaart die ik wil gaan maken...
Heb al enige voorbereiding getroffen. De figuurtjes zijn al zo'n beetje klaar.
De taart is voor zaterdag a.s. Morgen ben ikzelf jarig. Denk dat ik ze dan maar ga maken en vrijdag decoreren...

14

Re: taarten stapelen??

ik heb een stapeltaart in de planning vor morgen van 2 lagen. om de tweede laag te stutten heb ik van die butterscotch chocolade sticks gebruikt. ik vraag me nu opeens af of dat wel genoeg is. het is een 24 en een 20 cm taart...

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

15

Re: taarten stapelen??

Heeeej, wat een slimme oplossing! Chocolade sticks! Ik had al van die rietjes genomen, maar nu ik dit lees...
Het zal toch wel genoeg zijn? Die sticks zijn behoorlijk stevig en als je die bovenste taart niet te zwaar vult moet dat toch wel lukken?

16

Re: taarten stapelen??

die chocosticks zijn niet heel erg stevig, vooral als ze wat warmer worden breken ze erg snel!!!
Ik wilde het eerst ook doen maar durfde het niet aan.
Met 2 lagen kan het misschien nog wel, maar met meer zou ik het niet doen.

Mijn website: Presentaart

17

Re: taarten stapelen??

Heb toch maar rietjes gebruikt. Dat ging heel goed!
Alleen jammer vond ik dat het karton wat tussen de taarten had gedaan, aan de onderste taart bleef plakken...
Verder was hij best geslaagd en lekker!
Hij is te zien bij de show-off; Nijntje-stapeltaart voor mijn zoontje.

18 Laatst bewerkt door dutchdecorator (02-10-2006 08:21)

Re: taarten stapelen??

volgende keer eerst een laagje poedersuiker onder je karton strooien tegen het plakken!
Dan is alles perfect.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

19

Re: taarten stapelen??

Bedankt voor de tip! ;)