1

Onderwerp: help!!!!!!

Hallo Allemaal,

Even voorstellen!
Ik ben Peggy, moeder van 2 kinderen van 6 en 3 jaar. Vrijdag 6 okt viert mijn zoontje zijn 7de verjaardag en ik wil hem gaan verrassen met een prinsessentaart!
Heb de spullen al besteld: Marsepijn, fondant, icing (kant en klaar) kleurstoffen, etc etc.
Ook heb ik 2 ouwels besteld van assepoester en nu aan de slag!!!!!!! ehum, ehum.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen door een paar tips en ideeen te geven voor de beginner?
Ik maakte  altijd taarten van gekochte cakes en ik denk dat ik dat nu weer ga doen, maar dan met marsepijn en fondant versiert (wat ik dus nog nooit gedaan heb!).
Wat zal ik ertussen doen? botercreme?.....of abrikozen jam?.......
Hoe werkt nu precies die kant en klare icing uit de pot?.......moet ik nadien alles nog glazuren voor een glans te krijgen?

Kortom: graag een recept om te versieren voor de beginner!

2

Re: help!!!!!!

hoi peggy welkom

in mijn foto album staat een prinsessentaart die ook van een gekochte cake is gemaakt ik had een aluminium schaal met plastic folie bekleed en daar een laag cakeplakjes in toen aardbeienjam ertussen weer een laag cake slagroom ertussen enzo maar door tot ie vol was. afgedekt met plasticfolie bord erop en toen in de ijskast! ondertussen versiering gemaakt van fondant ! toen de "rok"uit de bol gehaald (ging heel makkelijk door de folie) barbie erin gedaan ,rok versierd met slagroom en versiert! Als je de rok wilt bekleden met fondant moet je er een laagje botercreme os jam tussen doen anders blijft de fondant niet goed zitten!!!

succes met je project!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3 Laatst bewerkt door Car (01-10-2006 09:54)

Hoi Peggy,

Die kant-en-klare icing uit de webshop kun je mengen met 2 eetl. water (staat volgens mij op de verpakking beschreven). Daarna is het goed te spuiten met een spuitzak. Je kunt het ook kleuren. Ik heb het gebruikt voor mijn piratenschip:
http://www.infotaartje.nl/piratenschip.jpg
De zee is van die kant-en-klare icing gemaakt. Ik vond het heel fijn spul om mee te werken en het was ook lekker (wel zoet!)
Als je een niet al te zoete taart wilt, kun je 'm ook nog vullen met wat zuurdere jam, zoals frambozenjam of zo.

En wat voor een prinsessentaart maak je precies? Een platte of een 3D? Ik las dat je ouwels had besteld, dus ik vermoed een platte?
Een 3D heb ik ook een paar keer gemaakt, die had ik bekleed met marsepein en gevuld met aardbeienbavarois: http://www.infotaartje.nl/taart.html
Ik vond de oplossing van Rianne echt heel inventief. Mocht je nu geen bolvorm hebben, dan kun je ook een kleine en een grote tulband kopen, en die bovenop elkaar plakken met botercr

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Hallo,

Bedankt jullie allemaal voor de fijne uitleg en ik heb weer hoop gekregen! Ik maak altijd zelf taarten tussen aanhalingstekens, maar dan gewoon kant en klare cakes met slagroomversiereing enz enz. Maar zo,n mooie als die jullie allemaal maken heb ik nog nooit eerder gedaan!
Mijn zoontje is autistisch en woont niet meer thuis! Nu komt hij aankomend weekend thuis om zijn verjaardag te vieren en dit was voor mij een manier om iets aparts voor hem te maken, waarvan ik zeker weet dat hij dit geweldig vind! Maar voor mezelf heb ik de lat wat te hoog gelegt denk ik, hahaha. Maar ja.......Je doet als moeder alles voor je kinderen toch? En een zelfgemaakte taart komt vanuit je hart vind ik!!!!!

Peggy