1

Onderwerp: marsepein kleuren

Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst grote hoeveelheden marsepein kleur (bijvoorbeeld 1 kilo). Kneden met de hand vind ik erg zwaar, ik ben benieuwd of het ook op een andere manier kan (machinaal bijvoorbeeld).

2

Re: marsepein kleuren

volgens mij doet iedereen hier het met de hand. of bestel het kant en klaar gekleurd bij de webshop...

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

3

Re: marsepein kleuren

ik kneed de marsepein even met de hand (in kleinere stukken van zo'n 250 gram) dan rol ik het geheel uit tot een ovale lap van 1-2 cm dik. Daar doe ik de kleurstof op (bij die hoeveelheden gebruik ik de achterkant van de theelepels, met cocktailprikkers schiet het niet op). Dan rol ik het langs de lange kant op en druk de zijkanten dicht. Kwart slag draaien en dan met de roller weer uitrollen tot een ovale lap. over de lange kant oprollen, kwart slag draaien, met roller uitrollen tot een ovale lap. En dat herhalen tot de kleur egaal is of totdat het zodanig egaal is dat ik zie dat er nog extra kleurstof bijmoet. In het laatste geval herhalen tot het weer egaal en de juiste kleur is. O ja, na 5 minuten stop ik wat ik aan het doen ben en was mijn handen met heet water en zeep, anders trekt de kleurstof in mijn handen.....

groetjes,
gina