1

Onderwerp: vraagjes over bal-taart

Ik ga voor aankomende zaterdag een volleybaltaart maken. Ik heb de halve bol van de blokker en ik wil ook maar een halve, want dat lijkt me wel weer genoeg (groot!!!) voor 6 man.
Dus de eerste vraag: Ik begreep dat Car volens mij 6 eieren + mix gebruikte voor de Blokker-bol. Is dit genoeg (zit hij echt vol???), ik wil geen kwart bol :)
En dan vroeg ik me nog af voor het bekleden. Ik wil 3 verschillende kleuren gebruiken. Ik begreep dat Saskia volgens mij (vergeef me als ik de verkeerde noem) (dutchdecorator) de voetbal met losse vlakken fondant/marsefond bekleed? Maar gaat dat dan wel goed aan elkaar zitten, lijm je het/plakt het al genoeg/blijft het op de plek door de botercreme? Ik heb namelijk vaak dat ik dingen ga doen die uiteindelijk niet blijken te kunnen en dan is het prettig om alvast tips te hebben...
Nou volgens mij was dit het weer.
Bedankt alvast voor de hulp voor een hopelijk geslaagde taart!

Mijn website: Presentaart

2

Re: vraagjes over bal-taart

Hoi Mascha,

Ik ben wel geen saskia ;-) maar mijn voetbal heb ik ook bekleed met losse vlakken.
Dat gaat echt heel goed want het blijft goed plakken als je er een dun laagje botercreme onder hebt.

groetjes Francisca

3

Re: vraagjes over bal-taart

ik gebruik voor de glazen pyrex blokker halve bol schaal 330 gram mix en 5 eieren en dan rijst-ie er altijd nog een eindje bovenuit. ik gebruik die schaal voor mijn margrietentaarten.

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

Re: vraagjes over bal-taart

Hoi Masha,

Franky heeft het helemaal juist een klein laagje botercreme is voldoende om het stevig op zijn plaats te houden.
Succes,

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: vraagjes over bal-taart

blijft die glazen pyrex bol echt helemaal heel? ik bedoel, is die hitte bestendig? want ik heb die ook in mijn kast staan maar durf ze precies niet goed in een oven van 180 gr zetten.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Re: vraagjes over bal-taart

Geen enkel probleem. Die pyrexschotels zijn ideaal om in te bakken. Ook die bol.

7

Re: vraagjes over bal-taart

Kan iemand van jullie ook aangeven hoe lang die bol van blokker dan ongeveer in de oven moet, want duurt natuurlijk langer voordat het in het midden ook goed gaar is, lijkt mij.
Bedankt alvast!

8

Re: vraagjes over bal-taart

Bij mij is dat niet speciaal langer.
Voor biscuit tussen 30 en 35 min. (meestal 30)
Ik steek wel met een mes in het MIDDEN na 30 min. om zeker te zijn dat hij ook in het miodden gaar is.

9

Re: vraagjes over bal-taart

Bij mij is het ook niet langer...
Een blik van 22 cm gaat er alles bij elkaar iets van 40 min. in geloof ik en die schaal ook. (weet het niet precies..gewoon prikken en kijken

10

Re: vraagjes over bal-taart

ik moet binnenkort een taart maken met 2 borsten op, moet ik dan zo'n 2 kleine bollen gebruiken of kan het ook anders?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

11

Re: vraagjes over bal-taart

Hoi,

Ik had voor de Blokkerbol 5 eieren en 330 g mix en hij was hoog genoeg. Met botercreme ging prima. Ik geloof dat die bol ook gewoon 35 min was, hetzelfde als een gewone vorm.

12

Re: vraagjes over bal-taart

Catherine,

Zelfs voor een liefhebber van "Rubensvrouwen" zijn deze bollen toch wel iets te groot me dunkt. Zelfs Pamela Anderson kan hier niet tegenop.

Ik denk dat je daar toch beter IETS kleiner voor neemt hoor. (een klein charlottevormpje van tupperware ?) All

13

Re: vraagjes over bal-taart

Hallo Danny,

in het receptengedeelte gelezen dat je parkinson, alzheimer en een houten been hebt, daarbij ben je ook nog een beetje blind. Als ik dit zo lees allemaal ben je niet alleen een oud manneke maar ook nog een vies oud manneke. :-D :-D :-D Die achter de vrouwkes aan wil zitten in zijn rolstoel. Maar gelukkig kan het personeel van het verzorgingshuis de accu van de rolstoel saboteren ;-) en hoeven wij geen schrik van je te hebben op de M&G in Amersfoort. :-D :-D :-D :D

tot dan

14

Re: vraagjes over bal-taart

Om even te antwoorden op de gevulde buste, inderdaad heb je van die pyrex kleine (dipsaus) schaaltjes even 2 maken en voilla gaat prima mooie rondingen dan ......

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

15

Re: vraagjes over bal-taart

Hoi Nathalie,

hahaha.... prachtig! Dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.
Wie de bal kaatst moet hem kunnen terug verwachten.

Groetjes,
Danny

16

Re: vraagjes over bal-taart

Mag ik ook nog even een tietjes tip geven als we toch bezig zijn. ;)
Als iemand die al 15 jaar in de lingerie handel werkt heb ik toch wel een beetje kijk op die dingen daar ik er heel wat voorbij heb zien komen. (Nee Danny, niet jaloers zijn. ;) :D )
Als je een echt sileconen effect wilt dan zijn twee bollen prima. :D
Wil je een iets natuurlijker effect dan kun je ze aan een kant iets schuin wegsnijden, met botercreme de naden glad smeren en je hebt geen deuk net boven de borst. Anders lijkt het een gevalletje ingecapselde prothese. :)

Ik heb trouwens een rvs schaaltje van de ikea, die zou ook heel goed werken, prima C cupje. En een beetje flinke vormen mag best hier want in NL ligt het gemiddelde al snel boven de D cup. ;) :-)

17

Re: vraagjes over bal-taart

bedankt voor de uitleg wendy. heb een mooi voorbeeld gevonden op internet, ga dat nog eens uitvoerig bestuderen voor ik er aan begin (heb nog een dikke maand)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010