1

Onderwerp: Sierrandjes om de taart heen: icing of botercreme?

Ik wil voor mijn herfsttaart onder aan de taart een mooi sierrandje spuiten, om de overgang tussen de taart en het plateau een beetje te camoufleren zeg maar. Doen jullie dat meestel van icing of van botercreme? En wie weet welke consistentie van icing het meest geschikt is voor dit soort klusjes? Ik heb meestal dat het te stijf is om uit mijn zak te komen :)

2

Re: Sierrandjes om de taart heen: icing of botercreme?

Ik heb zowel icng als botercreme gebruikt om randjes te spuiten.
Ik maak de icing met de mix uit de webshop of eiwit met poedersuiker. Icing vind ik inderdaad iets moeizamer om te spuiten, maar dan doe ik het gewoon wat langzamer.
Maar je kunt dus van allebei gebruik maken, dat ligt aan je eigen keuzen.
Botercreme blijft lekker zacht en icing wordt iets harder.

3

Re: Sierrandjes om de taart heen: icing of botercreme?

Ik heb mijn randje met botercreme gedaan.
Als je de taart in een warme omgeving maakt/plaatst is Icing misschien een betere keuze maar als je taart gewoon redelijk koel staat (dus geen kamertemp van 24 graden !) dan gaat het met botercreme ook prima.
Als het spuiten met icing moeilijk gaat moet je het misschien nog wat verdunnen, het hoeft voor een randje niet heeeeel erg stevig te zijn (voor bloemen weer wel).
Als je de icingzak wat langer vast hebt dan gaat het meestal (door warme handen)ook al wel wat beter heb ik gemerkt. (dus misschieneerst even droog oefenen en dan langs je taart)

Groetjes Nicole

4

Re: Sierrandjes om de taart heen: icing of botercreme?

Ook ik gebruik ze beiden hoor. Ik vind het soms wel lekkerder om door de icing wat glycerine toe te voegen, paar druppels maar. Dan word het niet zo hard. Buiten droog zeg maar en binnen in zacht. Vinden ze hier ok lekker. Mijn zoontje wil juist altijd een randje van de botercreme ectra, is ie dol op en als je niet oppast...... oeps, ranje weer weg. ;)