1

Onderwerp: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Hallo lieve mensen,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb zondag een barbietaart gemaakt voor mijn dochtertje, om op school uit te delen.
Nu hadden ze aan de ondertaart genoeg, dus heb ik de barbie zelf mee terug genomen. Hoelang is deze taart nu nog eetbaar? En hoe kan ik 'm dan het beste bewaren?

We vieren het a.s. zaterdag voor de familie en mijn dochtertje vroeg of we 'm niet tot dan konden bewaren. Is dit niet te lang??

Sylvia

2

Re: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Wanneer heb je hem gemaakt?
wat is de vulling?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Hai Belluna,

Ik heb de taart zondag gemaakt en de vulling is gewoon botercreme.
De jurk is van marsepein.


Sylvia

4

Re: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Als je taart van cake gemaakt is, misschien.
Een taart van biscuit die een week oud is, zou ik aan mijn gasten zeker niet meer voorzetten. (is misschien nog wel eetbaar, maar dat kun je echt niet meer lekker vinden)
Met botercr

5 Laatst bewerkt door nnicole1234 (19-09-2006 21:23)

Re: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Ik zou een taart die ik op zaterdag gemaakt heb op zondag serveren, vervolgens in de koelkast zetten en als er op maandag of dinsdag nog visite komt zou ik het ook geven maar woensdag...daar zou ik al moeite mee hebben, dan zou ik het alleen zelf misschien nog eten.

6

Re: Houdbaarheid gemaakte barbietaart

Bedankt voor jullie reactie. Eigenlijk bevestigen jullie hetgeen ikzelf al dacht.
Ik ga 'm maar gewoon lekker opmaken. Nog een paar stukken voor thuis en de rest neem ik dan maar mee om mijn collega's morgen te verrassen.

Misschien maakt ik nog wel een eenvoudige taart/cake, als ik daar de tijd voor kan vinden.

Sylvia