1

Onderwerp: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Ik moet volgende week een herfsttaart afleveren en heb besloten dan het debacle van zo even met het bakken, me dan maar op het decoreren te storten. Alvast wat voor-werk verrichten..

Nou heb ik de maple leaf cutters besteld bij de webshop, en ik snap er helemaal niets van! Hoe gebruik je die dingen? De handleiding die erbij zit, vind ik niet bepaald duidelijk. Ik krijg het marsepein er gewoon niet uit. Hoe doe je dit?

En dan de tappits..Ik heb ze bij Wendy leren gebruiken, maar nu eenmaal thuis ben ik het spoor weer bijster. Wederom: ik krijg het marsepein er niet in 1 stuk uit. Wat doe ik verkeerd?

2

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Neem de boter of de Becel uit de ijskast en smeer wat aan je vinger.
Wrijf daarmee even over de uitsteekvormpjes. (HEEL lichtjes invetten dus)

Het zal al heel wat gemakkekijker gaan !

3

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Hoi Roos,

Dunner uitrollen is het antwoord. En dan klop je als het ware het marsepein eruit. Zorg dat je uitsteker helemaal schoon en droog is, als je marsepein erg plakt (misschien veel kleurstof erin?) dan kun je het wat minder plakkerig maken door er poedersuiker doorheen te doen. Als het met kloppen niet loslaat, dan moet je het nog een keer dunner uitrollen en nogmaals proberen. Evt. kun je heel voorzichting in de hoekjes wat loswerken en lospeutern, maar zo moet het lukken hoor.

Heel veel succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

ik dep ze eerst in wat poedersuiker. en had hier ook eens gelezen van folie over de marsepein te doen en dan uit te steken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Ik heb vandaag voor het eerst met de letter tappits gewerkt, maar ik vind het een heel hoog GGGRRRR-gehalte hebben! :x :x :x
Ging dus niet zoals ik het wilde...

Heel dun uitgerold, (trantagom erdoor gedaan en laten rusten).... hielp niet.
De dunne plak een tijdje laten drogen en toen weer geprobeerd.... hielp niet.
Heel dun ingevet.... hielp wel iets, maar omdat het nogal krul-letters zijn, bleven de uiteinden van de letter stug zitten.
Met folie ertussen geprobeerd.... ging wel uiteindelijk, maar niet makkelijk! (weer door de krullen aan de letters, met de normale letters gaat dit prima)
Doordat het niet makkelijk ging zie je nu de rafels zitten, en daar ben ik niet blij mee.

Iemand nog tips???? (het gaat over de cursieve letters)
Ik wil de letters gebruiken voor een dooptaart voor volgend weekend, dus ik heb nog even... Ik weet ook niet of er een verschil met deze letters is met marsepein of fondant? Ik heb nu fondant, omdat ik witte letters wil.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

6

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Tja, die zijn idd lastiger is mij ook opgevallen. Ik probeer het niet eens meer met marsepein hoor. ;)
Ik doe het alleen nog maar met fondant met extra tragant of tylose en dan heel dun uitrollen, echt een kwartier laten liggen en dan uitsteken. Er sneuvelt er nog wel eens eentje bij het eruit meppen maar de meeste gaan dan goed. :)

7

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Hoi Patricia,

Het vervelende is dat ik nu bang ben over te komen als een zeur, maar je moet nóg dunner uitrollen. Elke keer dat je ze er niet zomaar uit klopt, ik klop met mijn hand op het werkblad en laat daarna de punt meeveren zodat die ook een klap mee krijgt. Evt. nog een keer, maar dan moet echt het grootste deel of bij voorkeur in een keer de hele letter eruit komen. Is dat niet geval, echt nog dunner uitrollen. Ga maar gewoon zo dun als je kunt en dan nog ietsje dunner ;) het is echt zo dat ze door de dikte blijven plakken. Als je het eenmaal doorhebt, wil je geen andere letters meer :D

Groetjes en veel succes!! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Nou Inge, je komt op mij niet over als een zeur hoor!
Ben blij dat ik zo snel al reactie krijg van mede-baksters.
Ik ga het gewoon nog een keer proberen deze week. Gisteren had ik het even helemaal gehad met die letters, maar de aanhouder wint (hoop ik dan toch).

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

9

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

gisteren probeerde ik het met marsepein, dat werkte echt voor geen meter. Ik had nog wat marsepein met tragantgom erdoor, die heb ik dun uitgerold en toen ging het wel. En inderdaad het moet zo dun dat je het idee hebt dat je erdoor heen kunt kijken. En ik gebruik ook wat poedersuiker om te zorgen dat het niet plakt. Zie je later niks van.

10 Laatst bewerkt door nnicole1234 (18-09-2006 08:15)

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Ik klungel ook wat af hoor met die letters...

Als ik mijn fondant wat dikker uitrol dan vind ik de letters die er uitkomen meestal mooier omdat de hele tapit goed is gevuld...
Maar ik moet me soms ook een ongeluk meppen voor ie er uit wil ;-)
Uiteindelijk lukt het wel..de aanhouder wint en bij ongeveel 1 op de drie letters moet ik er nog een maken omdat de andere niet mooi is geworden.
Nou moet ik wel zeggen dat ik er geen tragant of iets dergelijks in doe dus de fondant is heel slap en met het meppen vliegt de letter er soms een heel stuk uit en stort dan op de tafel waardoor hij niet zo mooi meer is :D

Uiteindelijk vind ik het wel hele leuke letters dus ben er wel heel blij mee

11

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

ik vind die tappits letters ook prachtig en zou ze graag bestellen. blijkbaar is er op de vorige meet en greet een demonstratie gegeven door inge, zouden we die bij deze meet en greet ook nog eens kunnen krijgen inge?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

12

Re: En daar was ik nog eens...Vraagjes over webshop-artikelen

Tuurlijk Catherine, ik laat het zeker nog eens zien! Ik weet nog dat ik in Engeland het voor het eerst zag en meteen dacht, ohhhh, werkt het zó!!! Toen was ik ook meteen verkocht! We hebben trouwens nu hele leuke nieuwe in de shop, eentje met "mens accessoires", compleet met pc, computer spel bediening (hoe heet zo'n ding ook alweer, remote control ofzo?) en mobiele telefoon, echt geweldig (vind ik tenminste :))


Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat