1

Onderwerp: verhouding cacao in beslag?

Hallo allemaal,

Wij willen de stap eens maken naar een chocotaart. Vulligen genoeg te vinden op de site (allemaal even lekker...) :-)
Wij gebruiken normaliter kant en klaar mix voor moscovitsch gebak weet iemand nu hoe we het beste te werk kunnen gaan?
Kunnen we klakkeloos een paar eetlepels cacao toevoegen??
of zal dit destrateuze gevolgen hebben ...

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

2

Re: verhouding cacao in beslag?

ik heb hier eens gelezen dat je ongeveer 30gr cacao poeder moet toevoegen en wat je bijvoegt aan cacao poeder, moet je weglaten aan bloem/mix.

ik had wel rijs-problemen maar dankzij alle tips van hier is het daarna wel goed gelukt, gebruik de zoekfunctie maar eens, het is een topic van ongeveer mid-augustus.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: verhouding cacao in beslag?

Hoi Riteke,

Als je het woord cacoa intypt, kom je een heel eind hoor. Wil je de verhoudingen weten voor in de biscuitmix van de webshop, dan kun je het antwoord hier vinden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=322

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: verhouding cacao in beslag?

Wat er daar niet bij staat is of je de hoeveelheid die je er aan cacao en poedersuiker bijdoet nou wel of niet in mindering moet brengen bij de mix ??

5

Re: verhouding cacao in beslag?

Als ik een chocoladetaart maak, gebruik ik altijd het poeder van Nestl

6

Re: verhouding cacao in beslag?

Dat ga ik ook eens proberen met Nesquik...lijkt me een vriendelijkere chocoladetaart voor kinderen !

7

Re: verhouding cacao in beslag?

nnicole1234 schreef:

Wat er daar niet bij staat is of je de hoeveelheid die je er aan cacao en poedersuiker bijdoet nou wel of niet in mindering moet brengen bij de mix ??

Ik heb dat niet gedaan en het is echt een heeerlijke chocotaart geworden
gevuld met aarbeienjam en chocobotercreme en ganache eroverheen en iedereen heeft hier lekker zitten smullen (ook de kinderen)
succes!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)