1

Onderwerp: Cupcakes

Ik ben vandaag begonnen met cupcakes bakken om woensdag mee te trakteren. Nu vroeg ik mij af wanneer ik ze het best kan decoreren.. Vandaag nog of woensdag pas? Of kan ik ze ook best pas woensdag bakken?

2

Re: Cupcakes

ps 't is de bedoeling er glazuur op te doen + een vlindertje
Ik heb alleen een beetje schrik dat ze oudbakken worden.. En je kan ze natuurlijk ook niet meer stapelen met een vlinder erbovenop..

3

Re: Cupcakes

Hoi Kristien,
Vandaag bakken kan prima. Als ze goed zijn afgekoeld kun je ze in bijvoorbeeld een plastic zak (dichtgeknoopt) goed bewaren tot woensdag.
Als je ze al decoreerd kun je het ook doen; het glazuur en de vlinders blijven zeker wel goed. Alleen kun je dan idd niet meer alle cakejes in

4

Re: Cupcakes

Dus je laat ze aan de lucht afkoelen, en dan pas in de zak?

5

Re: Cupcakes

Ik heb jouw cupcakes ook nog eens bekeken he Fleur
Ik heb de mijne nu in een muffinvorm gezet (met papieren vormpje) anders lopen ze uit. Maar nu heb ik wel hele rechte smalle. Heb je de jouwe in een vorm gebakken of zo los? De mijne lopen dan jammer genoeg uit en lijken dan meer op een platte paddestoel dan op een cakeje..

6

Re: Cupcakes

Fleur, welk cupcakes recept gebruik jij meestal? Ik bak al jaren cupcakes, maar heb tot nu toe nog niet het perfecte recept gevonden.

7

Re: Cupcakes

Kristien; alles komt goed als je ze decoreert ;)! Ik zet ze ook in een muffinvorm en heb ook platte paddenstoelen. Heb nog niet de goede verhouding gevonden om te vullen (want zeg nu zelf; hoeveel is 2/3 in zo'n bakje?). Dus vaak vloeien ze toch aardig over. Maar dat snij ik dan weg. Daarom ben ik wel dol op decoreren met botercreme, omdat je dan wat meer kunt verhullen.
En idd aan de lucht laten drogen. De cakejes zijn echt niet in een paar uur uitgedroogd en te droog om te eten hoor. Zo snel gaat het niet....

Roos (88) ik maak 'gewoon' cake recept: verhouding 50 gram boter, 50 gram suiker en 50 gram cakemeel en 1 ei. Dit is dan ongeveer voor 5 cakejes. En dan ongeveer 25 minuten op 180 graden (liefst iets lager, maar ik heb altijd ruzie met mijn oven. Dus ik blijf er behoorlijk bij altijd en weet dus niet precies hoelang en op hoeveel graden. Loop er altijd mee te prutsen).

Groetjes
Fleur

8

Re: Cupcakes

Bedankt!

Ik heb ongeveer hetzelfde recept, maar dan iets minder boter (35g). De volgende lading ga ik eens met meer boter proberen. Dan zijn ze misschien nog iets vochtiger (wat ik erg lekker vind!)

Enne, Fleur, met platte paddestoelen bedoel ik echt platte: 1.5 cm hoog.. :-)