1

Onderwerp: Rakkettaart HELP

Help!!
Ik ben bezig met mijn 1e taarten voor de verjaardag van onze zoon. Ben vandaag bezig met een Rakettaart. Ik heb een wolkentaart gemaakt en nu wil ik daar een raket uit laten "opstijgen" De raket is klaar de taart is klaar maar nu valt de raket steeds om. Ik wil hem er schuin uitlaten opstijgen. Iemand een idee om hem vast te laten staan????
Dank je wel alvast,
Groetjes Antoinette

Pluk de dag!

2

Re: Rakkettaart HELP

sat

3

Re: Rakkettaart HELP

Heb ik al geprobeerd maar de raket is te zwaar dus de satestok komt er aan de andere kant weer uit.
De raket is van deeg en bekleed met marsepein.

Pluk de dag!

4

Re: Rakkettaart HELP

Raket van onder afvlakken en dan maar RECHT laten opstijgen (ook dan zul je nog een sat

5

Re: Rakkettaart HELP

Dank je wel. De extra wolk vind ik een goed idee.Samen met de sateprikker moet dat lukken. Als de taarten klaar zijn zal ik foto's maken en ze op de site tonen. En nu maar duimen dat ze een beetje mooi worden.

Pluk de dag!

6 Laatst bewerkt door wendy (17-09-2006 09:09)

Re: Rakkettaart HELP

dat zal vast wel goed komen. Ik ben benieuwd. :)

7

Re: Rakkettaart HELP

Duimen maar.

Pluk de dag!

8

Re: Rakkettaart HELP

ik weet niet of tie al klaar is, maar zou het een idee kunnen zijn om de raket te laten steunen op een stukje zwarte marsepein of fondant wat net iets smaller is dan de raket aan de onderkant. Dan een kartonnetje tussen de raket en het fondant of marsepein, daaronder steuntjes (sateprikkers) Vaak valt dat zwarte toch weg, omdat men meteen naar de raket kijkt. Dan kun je er ook stoom tussenuit laten komen (wellicht met icing gespoten? is niet zo zwaar).
Ben zeer benieuwd naar jouw uiteindelijke oplossing!
Succes

groeten Annemieke
Cake It