1

Onderwerp: vloeibare fondant

Hoi allemaal

Ik zit met een vraagje. Een paar maanden geleden heb ik fondant gekocht. Omdat hij zo moeilijk bewerkbaar was en de temperaturen de pan uitrezen, dacht ik dat dat aan de warmte lag. Nu geloof ik dat ik geen rolfondant gekocht heb, maar vloeibare fondant. Het zit namelijk in een plastic kuipje en eigenlijk had ik daar veel eerder aan moeten denken. Ondertussen ben ik sinds een halfuurtje de trotse eigenaar van "Hoe versier ik een lekker koekje" en mijn vraag is: Zou ik eventueel bloemen en vlinders kunnen spuiten met die vloeibare fondant? Heeft daar al iemand ervaring mee? En zo ja, waarmee moet ik het verdunnen om de juiste consistentie te krijgen?

Groetjes en alvast heel erg bedankt!

K*

2

Re: vloeibare fondant

Hey,

volgens mij kan het niet. Zo'n vloeibare fondant heeft eigenlijk niets te maken met rolfondant. Ik heb ook zo'n emmertje vloeibaar spul liggen. Je kan er wel perfect cakejes in 'onderdompelen' zoals in het bnoek beschreven staat, maar spuiten lukt volgens mij niet. Het droogt gewoon niet

Vanessa

Groetjes,
Vanessa

3

Re: vloeibare fondant

neen, dat gaat niet volgens mij
de glazuur waar je dingen mee spuit daar zit eiwit in, zodat het hard wordt, en dat gebeurt met die vloeibare fondant niet

4

Re: vloeibare fondant

maar als je te kort komt katleen, kristien kan je altijd ter hulp schieten met haar emmer van de makro ;) :D

of is hij al op kristien? ;)  sorry dat ik er nog eens mee lach. wanneer ga je er een volledige taart mee doen? ben erg benieuwd naar het resultaat.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: vloeibare fondant

neen nog niet op hoor - nog genoeg voor een heel leger :-D
maar met het succes van de ganache heb ik hem effe in een hoek gezet - mss volgende week nog wat cupcakes..

:-)

6 Laatst bewerkt door Dredwen (15-09-2006 14:32)

Re: vloeibare fondant

Nu spreek ik mezelf eigenlijk tegen, maar het is eigenlijk feitelijk w

Groetjes,
Vanessa

7

Re: vloeibare fondant

wat een leuke taart vanessa!! echt mooi gedaan hoor!!

maar wat is nu juist fondant? de ondertaart? toch niet de auto?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: vloeibare fondant

De auto is een cake, bekleed met vloeibare fondant, de mannetjes zijn ook van fondant. De ondertaart en de wielen zijn van marsepein.

Vanessa

Groetjes,
Vanessa

9

Re: vloeibare fondant

Aha! dus het kan toch... We zullen eens aan het experimenteren slaan ;)

10

Re: vloeibare fondant

Ik raad het toch niet aan hoor, het goedje slorpt zo'n enorme massa suiker op dat het wel een heel prijzige fondant wordt. PLus dat het toch niet echt strak op de taart bleef plakken....

Vanessa

Groetjes,
Vanessa