1

Onderwerp: Strakke letters

hallo,
ik zag dat de meeste van jullie taarten zulke mooie strakke letters hebben. gebruiken jullie mallen of 'snijden' jullie de letters?
groetjes annika

2

Re: Strakke letters

Ik gebruik zelf malletjes gekocht in de webshop.  ik heb cursief en de metalen uitstekers die ook gebruikt kunnen worden voor koekjes.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

3

Re: Strakke letters

Wat ik bij de ANWB-taart gedaan heb is een printje maken van het woord Reizen in Word en dan bakpapier er op gelegd en de letters overgertrokken op bakpapier.
Vervolgens uitgeknipt en op fondant gelegd om er langs te snijden met een kunstof mesje en wieltje (uit de webshop)

Bij de coca cola taart heb ik ook eerst een printje gemaakt, toen het bakpapier er op gelegd en met een pen (scherpe punt) er lans getekend zodat er aan de achterkant van het bakpapier een soort relief komt.
Toen het bakpaier op de fondant gelegd en nog een keer met een scherp voorwerp over de lijnen. Zo zie je de letters in de fondant staan en kun je ze uitsnijden.

Groetjes Nicole
wellicht zijn er mensen die het veel handiger doen ?
Ik doe het met bakpapier omdet gewoon papier bij mij maar blijft kleven op de fondant/marsepein (misschien zijn mijn handen te warm ??)

4

Re: Strakke letters

ik doe het ook met bakpapier, Nicole, gewoon papier blijft plakken