1 Laatst bewerkt door maaike (11-09-2006 09:51)

Onderwerp: kasteeltaart

hoi ,

ik had even een vraag over een kasteeltaart, Ik had via de zoek-optie gelezen dat men een vierkante taart maakt en dan van cake vier hoekige torens maakt, maar is het mogelijk dat als ik bijvoorbeeld nog een vierkante taartbak en die in vier plakken door snij en die met vulling strak oprol (als zo'n cakerol uit de supermarkt) en dan bekleed met fondant, dan zou het toch moeten lukken om mooie ronde torens te krijgen of raden jullie dat af?

ik heb namelijk een ontwerp gemaakt met ronde toren dat vind ik wat sprookjesachtiger dan de hoekige torens.

ik hoor graag wat. alvast bedankt.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

2

Re: kasteeltaart

Hoi Maaike, je kunt gewoon uit de cake ronde toren snijden, bisuit wordt afgeraden aangezien het niet stevig genoeg is voor de torens. Kijk maar eens bij alle kasteeltaarten fotos (of op Inge haar site) allemaal ronde torens hoor ;-) :-)

Sukses ermee !!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: kasteeltaart

Hoi Maaike,

Als je uit de cake (neem er 2, vanwege de hoogte) 4 vierkanten snijdt en die snij je weer in 8 hoeken, dan smeer je ze in met botercreme en rol je ze in een strook (op maat gesneden!) marsepein of fondant kan dat prima en worden ze gewoon rond omdat je die hele fijne hoeken niet ziet.

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: kasteeltaart

De cake van de Aldi is SUPER ! Lekkere kleffe cake met een beetje citroensmaak en je kan uit 1 cake 2 mooie hoge torens maken !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Re: kasteeltaart

Moet je alleen wel van dat citroensmaakje houden............... :rolleyes: Ik wil eind december een kasteel maken, maar ik ga denk ik toch maar zelf gewone cake voor de torens bakken :-)

Groetjes
,Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.