1

Onderwerp: vlinders

Hoi allemaal,

Mijn schoonouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd en nu had ik het idee om een stapeltaartje te maken en deze te versieren met vlinders.
De vlinders zijn nu eindelijk een beetje fatsoenlijk gelukt, ik ben alleen een beetje bang als ik ze op mijn taart ga "plakken" ik zou ze nl ook graag aan de zijkant plakken, maar ben bang dat ze naar beneden vallen.
Iemand enig idee of dat kan?
Groetjes Marloes

2

Re: vlinders

Ik heb ze ok bij de my little pony taart vrij aan de zijkant zitten. Dat gaat goed hoor, de bloemetjes op mijn verjaardags taart waren zwaarder en die bleven ook zitten. Ik plak het vast met een beetje icing en hou het wel even wast anders glijden ze naar beneden. En maak een aantal reserve vlinders, bij mij sneuvelt er wel ens 1 bij het opplakken. ;)

Als je de taart nog heel ver moet vervoeren dan vind ik het wel eng, een keer schuiven tegen de zijkant van de doos en dan breken alle vleugels. Dus dan heel voorzichtig vervoeren en je taart met wat icing aan je karton plakken en deze dan weer met wat icing aan je doos plakken.

Succes, het klinkt iig heel erg leuk.

3

Re: vlinders

Een tip om (zoveel mogelijk) te voorkomen dat je taart beschadigd wordt tijdens het vervoer:

Zet je taart op zo'n kartonnen onderlegger die enkele centimeters groter is dan je taart zelf.

Zet dit in de doos. Als er dan iets gaat schuiven, kan de taart nooit tegen de rand komen omdat het eerst wat in aanraking komt met de doos, de kartonnen onderlegger is en het dus niet verder kan.
Wel je taart even vast zetten met icing op de taartboden, anders gaat de taart alsnog schuiven natuurlijk.

4

Re: vlinders

bedankt voor jullie reactie! Ik heb een hele berg vlinders gemaakt hi hi nu hoop ik niet dat ze allemaal sneuvelen, het resultaat zal over een tijdje wel tezien zijn op de show off.
De vervoers tips zal ik zeker ter harte nemen.

Groetjes Marloes