1 Laatst bewerkt door mocachina (09-09-2006 19:23)

Onderwerp: kunnen jullie helpen brainstormen...

Ik kom er even niet uit. Sommigen maken taarten aan de lopende band en allemaal even kunstig. Nu mag ik eindelijk weer een taart maken, kom ik er niet uit. Ik heb het nu over de 'bruidstaart' voor mijn ouders 30 jr huwelijk.

Ooit heb ik eens een taart gezien en bedacht eerst die te gaan maken. Dat was een boek, met links jeugdfoto's van de bruidegom (ouwel) en rechts van bruid.
Maar toch maar vanaf gestapt, omdat het toch wel redelijk simpel is.

Toen kwam ik met het idee om een stapeltaartje te maken. Lijkt me nog steeds leuk, maar geen ideeën hoe of wat. Een egale taart is ook zo saai... Dus wat zou erop moeten??

Toen kreeg ik het sublieme idee om een reproductie te maken van hun trouwtaart 30 jr geleden.
Vandaag was ik bij mijn ouders thuis. Mijn vader zit op zijn werk en mijn moeder was de stad in. De uitgelezen kans om informatie in te winnen. Heb het hele huis doorgeploegd, maar niks van een trouwalbum of iets gevonden :-(
Het enige wat ik heb gevonden is wat jeugdfoto's,

2

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Dit plaatje op ouwel als bovenste taart (als je wilt stapelen) dan op een taart eronder dingen uit hun leven verwerken, bijv de beesten die ze hebben over het "randje" van de onderste taart laten lopen.
Ik zie het al helemaal voor me de katjes die tegen de bovenste taart aan lopen "schurken" een vogel op het randje en als het aan mij lag voor de humor nog een hondje die tegen de taart aan plast ;)
Ik vind in ieder geval het plaatje van hun trouwkaart erg mooi!

Heel veel succes met het bedenken wat je gaat doen!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

3

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Hoi,
je kan de trouwkaart wel op ouwel laten printen maar dan maak je er een eetbaarfotolijstje van fondant om heen ,die je boven op de taart zet. zoals bij dit idee
http://www.colettescakes.com/imgs_wed/Lisa_Brainerd.jpg

(sorry, ik ben een beetje fan van haar werk  :D )

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Oh dat vind ik wel een superidee!! Dat fotolijstje!
Weet alleen niet of ik dat wel kan... Maar als ik er op tijd mee begin..

De beesten erin vind ik ook wel grappig, maar ben helaas niet zo'n kunstenares :-(

Meer tips en ideeen altijd welkom!

Alvast bedanktt!

5

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Voor dat fotolijstje zou ik de Mexican Paste gebruiken met het recept dat hier op het receptenforum is te vinden. Heel erg makkelijk om te maken en het wordt al snel keihard. Ik heb het gebruikt voor mijn mast (a.s. vrijdag moet het zeiljacht af zijn) en ik ben nu al tevreden. Je kunt het ook goed gebruiken voor letters, etc.

Je zou de taart kunnen opbouwen als een stamboom: bovenste laag met hun trouwfoto, daaronder de kinderen en helemaal onderaan hun kleinkind omringd door de beestenboel...
En wat dacht je van het huis bovenop met de beestenboel er om heen en dan de kids een laag lager en onderop weer het kleinkind in de tuin....

Je kunt natuurlijk ook het hele levensverhaal loslaten... Hebben ze misschien een hoekje waar een aantal fotolijstjes staan? Maak dat na maar met de trouwfoto er bij op top.
Geven je ouders elkaar koosnaampjes? Misschien kun je daar iets mee? "Ze is al 30 jaar zijn ....."
En ik vond laatst ergens een taart met allerlei teksten er op, dat vond ik zelf erg leuk. Dus allemaal steekwoorden en dat dan weer met die trouwfoto. http://www.flickr.com/photos/weddingcakes/sets/1245400/

Succes er mee!

Groetjes Evelien

6

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Of alleen de koets namaken en daar de dieren in ???

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

ik vind het idee van evelien prachtig, die taart met al die namen en data en teksten op, en volgens mij nog wel haalbaar.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Ik heb het helemaal in mijn hoofd, een beetje vanalles, hartstikke bedankt voor de tips!

Ga maar niet neerzeten hoe ik het bedacht heb, want als het totaal niet lukt......

Nu nog even mijn kleuren kiezen en de bestelling plaatsen!!

Nog

9

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Hoi hoi,
ik kan twee vraagjes beantwoorden.
Huidskleur maak ik van roze met een heel klein beetje bruin

witte fondant met marsepein mengen wordt een soort ivoor kleur en houd een iets minder uitgesproken marsepein smaak.
(Marsifond is een term die ik voor het eerst tegenkwam in het boek van Colette Peters ;) zodoende ben ik het eens gaan uitproberen)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

10

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

De verschillende vullingen (en dus smakenà gaan in drie verschilende taarten.
Dan zou ik me niet te druk maken over het "passen".
Het moest iets anders zijn als je twee lagen in

11 Laatst bewerkt door Evelien (10-09-2006 21:51)

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

In het doosje dat ik van Wilton kocht (volgens mij nu ook bij de webshop) met 8 kleurtjes zat ook huidkleur. Het heet geloof ik anders, maar is een perfect kleurtje er voor! (kleurtje linksonder)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/8icingcolours%20opendoos%20eu.JPG

En wat ik altijd goed bij elkaar vind passen zijn bv. vanille, chocolade, hazelnoot(-pasta) en karamel (bebogeen) of allerlei soorten vruchten.

Groetjes Evelien

12 Laatst bewerkt door Nathalie (10-09-2006 22:17)

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Volgens mij bedoelt Evelien de kleur Ivory.

Ik heb het gebruikt in de bruiloftstaart en het hoedje(Wim en Nadine) Afhankelijk hoeveel je erin doet, heb je een mooie huidskleur.(kijk even bij mijn foto's)

Succes

13

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

ik heb huidskleur gemaakt door beetje geel en beetje rood te mengen, echt heel klein beetje maar.

ik heb al eens marsepein met wit gemengd en het werd wel veel witter, maar niet echt 'dash' wit, en ik moest ook heel veel wit gebruiken voor een beetje marsepein. met fondant mengen ben ik ook van plan om te gebruiken voor de kerst taarten, dus ben benieuwd naar het resultaat. misschien als je al heel witte marsepein gebruikt (heb ik nu hier gevonden)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

14 Laatst bewerkt door wendy (11-09-2006 10:30)

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

beetje laat mischien maar deze taart van debby brown benaderd het idee mischien ook al aardig.
http://www.debbiebrownscakes.co.uk/myPh … _1_jpg.htm
Maar dan i.p.v. het schotse tintje een rand met een beetje jugenstile kringels net als het kaartje.

15

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

Zou het nog een idee kunnen zijn om het plaatje in icing te spuiten? Je zou een kleurenkopie kunnen insealen, dan kun je daar meteen op spuiten.
Goed laten drogen.

groeten Annemieke
Cake It

16

Re: kunnen jullie helpen brainstormen...

en moest je nu eens een hoge taart maken, bekleden met marsepein (want het kaartje is toch precies die kleur!!) en dan met chocolade de tekening erop spuiten, eventueel wat vereenvoudigd?

ik ben benieuwd!

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!