1

Onderwerp: hoeveel taart nodig?

Voor mijn ouders 30 jr huwelijk, moet ik een taart bakken voor 50 personen. Tenminste moet niet, maar ik doe het..

Wil graag een stapeltaartje maken (voor het eerst), misschien zelfs wel een re-make van hun originele bruidstaart 30 jr geleden. Als ik daar een foto van kan bemachtigen.

Maar nu dus mijn vraag, welke maat taarten heb ik nodig?? Wil niet teveel hebben, maar bovenal zeker niet te weinig!!

Gr Kelly

2

Re: hoeveel taart nodig?

Hai Kelly,

Ik zou denk ik gaan voor een taart van :
30 cm (ongeveer tot 20 personen)
26 cm (ongeveer tot 16 personen)
22 cm (ongeveer tot 12 personen)

Da's samen 48 stukken en volgens mij niet echt heel erg klein. Rekening houdende dat er altijd een paar bij zijn die niet willen zou dat genoeg moeten zijn.
Mischien dat andere die b.v. al een bruidstaart gemaakt hebben het anders hebben ervaren? :)

Re: hoeveel taart nodig?

Ik ben toevallig ook net bezig met een taart van 30 cm en als die vorm voor je op tafel ligt lijkt hij toch wel heel groot.
ik had hem op 20-25 personen geschat maar ik denk dat het er nog wel meer zijn.
In Amerika (wilton boekjes) wordt aangeraden bij zo'n grote taart eerst een circel te snijden ong. 5 cm van de buiten rand daar dan stukjes van te snijden endan weer naar binnen toe evt puntjes.of nog zo'n ring als dat past?

is dit eigenlijk wel duidelijk??????

Met wendy's berekening heb je volgens mij ruim voldoende!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: hoeveel taart nodig?

Hoi

Zoals Saskia het uitlegt,heb ik het ook gedaan voor de trouwtaart van mijn zwager.

Ik kreeg uit een taart van 30cm x7cm hoog  32 stukken. De meesten vonden dat groot genoeg. De stukken zijn dan ongeveer 5x6cm
Ik had alles op papier uitgetekend. Voor een taart van 30cm en34cm

30cm = 32st
34cm = 37st

De ringen zijn 5cm
buitenste rand 30cm :16st
middleste rand: 8st
binnenste rand: 8 punten

buitenste rand 34cm: 16st
2e rand:12st
3e rand:8st
binnenste is een individueel taartje

Op papier lijkt het niet groot! Maar als de stukken op bordjes liggen zijn het grote gebakjes!!!!


groetjes Francisca

5

Re: hoeveel taart nodig?

Hoi kelly,
Misschien kan je even kijken bij show of bij 'Bruidstaart!!!!' van Judith, zij heeft mij daar geantwoord hoe groot haar taarten waren en hoeveel gasten er van gegeten hebben.
"bak"groetjes, Annelies