1

Onderwerp: Marshmellows: welke?

Ik heb eens marshmellowfondant proberen maken met die mini marshmellows van de hema. Was geen groot succes (in de vuilnisbak beland). Welke marshmellows gebruiken jullie?

2

Re: Marshmellows: welke?

dat ik deze fondant heb gemaakt had is ze gekocht bij de Vomar. Nu wel al ingeslagen, bij de DEEN deze keer, maar nog niet uitgeproberd ;-)

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

3

Re: Marshmellows: welke?

oei Kristien,

ik heb er met karamelsmaak meegebracht van de hema om een dees dagen is te gebruiken.  Wat liep er net mis? smaak?

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Re: Marshmellows: welke?

niet de smaak, wel de consistentie (meer een taaie bal dan een soepele massa). maar of het nu aan mij lag? het waren die mini witte marshmellowtjes.

5

Re: Marshmellows: welke?

Ik gebruik marshmallows van het merk Princess, het is een blauw met witte zak. Soft en fluffy staat erop, nou dat klopt! Er zitten roze en witte in en ik koop ze bij de Vomar of bij de Supercoop.
Het fondant ervan maken gaat prima en de smaak ik ook goed.

Groetjes, Jos

6

Re: Marshmellows: welke?

ik koop ze bij de hocras, daar zitten alleen witte in en ze zijn iets langer en dunner dan de meeste. Weet het merk niet uit m'n hoofd. Heb ook weleens andere gebruikt (Albert Hein, witte en rose)
Ik denk niet dat het aan de marshmallows ligt, want volgens mij gebruiken er meer de mini marshmallows van de hema. Waarschijnlijk heb je iets teveel poedersuiker gebruikt. Als de 'bal' nog warm is, lijkt het nog plakkerig en doe je er steeds meer poedersuiker bij, maar als het dan afkoelt is het toch te droog. Ik heb het ook weleens gehad (ook met gewone fondant maken). Ik zou dus iets minder poedersuiker toevoegen en dan even wachten tot het is afgekoeld en kijken of het wel goed is.
Ik weet het niet zeker maar misschien heb je er iets aan?

Mijn website: Presentaart

7

Re: Marshmellows: welke?

Ik gebruik ook de 'princess' marshmellows. Die werken bij mij super goed! Heb ze ook van de Albert Heijn gehad, weet even niet meer hoe deze heette, maar die vond ik helemaal niet lekker werken, stinken en een rare overheersende smaak. Ik blijf dus bij de princess mellows.

Gr Kelly

8

Re: Marshmellows: welke?

Hebben jullie ook eventueel een recept van jullie fondant.
Ik heb namelijk ook nog een zak marshmellows in de kast liggen.
Kan ik het ook een keertje proberen om te maken en om er een keer mee te werken.

Alvast bedankt!

Groetjes Jolanda

9

Re: Marshmellows: welke?

Ik gebruik die van de AH. Er was hier wel een recept. Onder zoeken "marshmallowfondant" vindt jij het vast wel :)