1

Onderwerp: Ideeën voor viooltaart?

Mijn nichtje wordt volgende week 18. Ze verwacht geen taart van mij, maar als ik een goed idee en tijd vind, dan maak ik er waarschijnlijk wel eentje.
Ze speelt al lang viool, dus ik wilde iets met een viool doen, ofwel iets met katten - of een combinatie.. maar ik heb zo dadelijk geen ideetjes, alleen een viool lijkt zo saai..

Kristien

2

Re: Ideeën voor viooltaart?

een viool met viooltjes? (de bloemetjes)

viool   met bladmuziek?

een kat die viool speelt?

een viool waar 18 muzieknootjes uikomen?

een kat met zijn pootjes in zijn oortjes van wege het kattengejank?

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Re: Ideeën voor viooltaart?

haha die laatste zal ze vooral graag horen Eugenie. :-)

Je moet er wel van uit gaan dat ik NIET kan tekenen en dus alle prentjes zo moet vinden. Ik heb er eentje gevonden van een kat die viool speelt maar die zag er niet zo makkelijk uit..

Kristien

4

Re: Ideeën voor viooltaart?

Een poezenorkest

En lijkt de vorm van een viool niet op een 8 (de klankkast) als je dan de poes als 1 gebruikt, heb je 18... Met wat kattepootjes en muzieknoten als versiering heb je volgens mij een top taart!

Van die muzieknoten mogen ze trouwens van mij wel een tappit of van die kleine uitstekertjes maken.... Die worden best vaak gebruikt volgens mij. :)

Groetjes Evelien

5

Re: Ideeën voor viooltaart?

is er al hoor Evelien
waar zag ik die nou

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Re: Ideeën voor viooltaart?

goed idee Evelien!
Nog effe prentjes zoeken dan..

Kristien

7

Re: Ideeën voor viooltaart?

Wat vindt je hier van? Deze kwam ik in engeland tegen op een taarten beurs wedstrijd!! http://tkfiles.storage.msn.com/x1pqP5noGPWAA63gbBU0tjJlFGUdrtORCVMjbcz_5bbQj2iXbJo2zgkc77uG2srkToy_0SgRrXYG3QJkWvxTtl8HghaMZhFS63zsd__dL0YK6zwS9gKcdOlyD2AmiVDPvIRoKaWNky6t35EwkueEsW3UQ

groetjes Francisca

8

Re: Ideeën voor viooltaart?

Dat is het Kristien !
De foto van Francisca !

Gewoon de kaars vervangen door een kat en je bent er.
Akkoord, het is verschrikkelijk simpel, maar dan heb je tenminste toch IETS.


P.S. : En doe die schuif dicht op uw taart, want dat staat verschrikkelijk slordig.

9

Re: Ideeën voor viooltaart?

ik zie geen foto :(

of moet ik in je album kijken franky?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: Ideeën voor viooltaart?

Wat dacht je van een taart in de vorm van een viool waar uit de gaten een katje klimt?
Saskia
Maar misschien was dat nu net Franky's foto die ik dus ook niet zie ha ha

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

Re: Ideeën voor viooltaart?

IK zie het ook niet Francisca.. Heb je een link?

Kristien

12

Re: Ideeën voor viooltaart?

http://www.bushfirepress.com/promotions/musictheory/cool_cat_violin_200.gif

http://www.schmeg.com/images/music-cat.gif

Misschien zijn deze plaatjes wat ???

13

Re: Ideeën voor viooltaart?

Hoi kristien,

Sorry ik heb geen link en hij staat ook niet op mijn space omdat ik hem niet zelf gemaakt had. ik heb de foto gemaakt tijdens de coventry exhibition in 2004.
Planet cake heeft hier ook foto's gemaakt maar deze foto stond niet op hun site.
De viool lijkt net echt! Ik moest er eerst een paar keer naar kijken om te zien of hij wel van suiker was gemaakt.

groetjes francisca

14

Re: Ideeën voor viooltaart?

Hoi Francisca,

Ik zie alleen een kruisje voor de foto - maar als-ie er zo levensecht uitziet is het denk ik een beetje laat om hem over een paar dagen af te hebben :-)

Kristien