1

Onderwerp: help asap

lekker op tijd he?
gister spullen wezen halen op een boerderij omdat de biscuit mix hier op was :S
Maar ik heb wat ik moet hebben :D
Alleen tja nu is het niet van de webshop..
Nu heb ik op felicitaartjes gekeken en heb toch wat vraagjes met spoed!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)

Moet ik de gewone afmetingen aanhouden op felicitaartjes dus ook wel van de
biscuitmix op de site of die op het pak van soezie..
Moet zeggen dat het niet zoveel rijst als die van hier?? en andere kleur en geur heeft
is dit bij jullie ook??
Ik wil voor de maten 28 en 22 en 16 de hoeveelheden weten mocht iemand
die zo eventjes weten graag!
en anders doe ik een beetje rekenen ;) hihi
die van 28 had ik nu dus 430 gr mix 7 eieren en 43 ml water gepakt goed??

nu nog een vulling vraag voor die mandarijntjes gebruiken jullie dan die uit blik?
met de botercreme extra??
ik heb ook bavarois gemaakt met dit maar vond het niet zo..
geen aardbeien in huis :(
banaan een idee?? hehe
Nou hopelijk lees ik nog alles op tijd want gaan straks naar centerparcs
gelukkig dichtbij!
ow ja mijn nijntje dummy staat al klaar om aangekleed te worden
iemand nog tips voor dit???? wendy?
btw mocht je nog plaatjes hebben wil je die mailen??
thanx
thanx
thanx

2

Re: help asap

hi,

qua inhoud kan ik je niet helpen.

maar de manderijntjes zijn uit blik, je kan ook ander fruit nemen, ik heb graag ananas of krieken, frambozen (diepvries dan), maak allemaal niet zoveel uit.

botercreme extra is nogal zwaar, die banketboterroom (met vlaai/pudding) is veel luchtiger.

hopelijk komt alles nog in orde!

veel succes

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: help asap

thanx zal ik dat maar doen ;)
maar het lijkt wel of die soezie mix niet zo hoog wordt :S
mijn choco taart met de mix van de webshop werd mooi hoog en luchtig en nu met soezie zakt ie weer in :S
echt balen van de webshop dat ie nu weer open is als ik nu bestel weet ik niet of ik het voor vrijdag heb :S

4

Re: help asap

Voor een vorm van 22cm volgende hoeveelheden voor biscuit :

4 eieren (middelmatige grootte)
120 gr zelfrijzende bloem
120 gr suiker

Op hoogste snelheid de eieren en de suiker mixen gedurende 9,5 minuten
Dan nog een halve minuut op laagste snelheid
Daarna de (gezeefde) bloem er door spatelen

In de vorm gieten en de vorm enkele malen "laten vallen" op de tafel van op 5cm hoogte om luchtbellen te voorkomen.
De oven in en na ongeveer 30 minuten is hij klaar

that's all


P.S. : Eieren NIET uit de ijskast. Zo warm mogelijk zelfs !

5

Re: help asap

Danny,

ik maak mijn biscuit anders, ttz zelfde ingredienten, maar ik splits mijn eieren, klop eiwit op, doe er dan suiker bij, klop verder, eigeel

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: help asap

Vreemd, ik gebruik soezie ook vaak maar bij mij rijst hij heel goed. Als ik iets te vroeg de oven open doe om te kijken of hij gaar is dan zakt hij wel een eindje terug ja, mischien ook gedaan? En bij een grotere vorm dus grotere hoeveelheden tegelijk mixen dan mix ik ook wel langer. Ik gebruik ook de mandarijntjes uit blik met bbbotercreme. En voor soezie kun je trouwens prima de hoeveelheden van felicitaartje aanhouden hoor, doe ik ook maar dan worden ze best hoog. :)

Ging je nou een platte nijntje taart maken? Of de stapeltaart?
Tips?mmmmmmm, gewoon veel geduld hebben, verder weet ik eigenlijk ook niet zo snel iets, ik heb bij de taart zelf eigenlijk alles wel beschreven wat ik gedaan heb dacht ik dus je kan daar nog even bij kijken mischien. Mocht je ergens tegenaan lopen dan kun je me een mailtje sturen hoor.
De kleurplaten die ik heb staan allemaal hier op. http://kleurplaat.goedbegin.com/
ongeveer halverwege de blz staat een nijntje hoofdstukje. :)
Succes :)

7

Re: help asap

Hoi Kathleen,

Uw manier van werken is ook niet slecht en werkt inderdaad ook altijd. Je krijgt dan wel een iets "wolleriger" biscuit. Uw manier is vooral goed als je geen krachtige mixer hebt.

De enige echte manier (reeds vanaf het einde van de 19de eeuw) is echter de eieren in hun geheel met de suiker kloppen.
Een ECHTE biscuit moet zelfs au bain marie gemaakt worden !

Er heeft hier iemand ooit een zeer goede tip gegeven (ik denk Evelien, maar weet het niet meer zeker)
Leg je eieren, alvorens te beginnen, enkele minuten in heet water.
Haar verhoudingen waren ook de juiste : 1 ei - 30gr suiker - 30gr bloem + snuifje zout dat ik daar net vergeten was.

Men kan ook (om het bain marie-effect enigszins na te bootsen) de eieren en de suiker bij elkaar mengen en enkele seconden in de microgolfoven doen op lage stand alvorens te mixen. Dat is echter tamelijk gevaarlijk, want de eiwitten stollen zeer vlug....

Ik leg mijn eieren steeds in heet water en..... hier nog een goede tip:
Voor ik alles klaar zet en afweeg heb ik de kom van mijn mixer tot boven gevuld met heet water en laat hem zo staan. Pas als alle ingrediënten klaar liggen voor gebruik, giet ik het warm water eruit, droog hem vluf af en de eieren en de suiker er in. Vooral met een metalen kom (Kenwood bvb) hou je alzo een heel tijdje de warmte.

Groetjes,

8

Re: help asap

dag Danny,

ik heb de manier van m

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9 Laatst bewerkt door wendy (04-09-2006 10:00)

Re: help asap

ja, da's idd ook nog een goeie tip, ook bij de mix gebruik ik altijd mijn eieren uit een bak heet water vandaan, mischien dat soezie daarom bij mij wel heel goed omhoog komt. Toen ik nog met een handmixer mixte deed ik de kom ook wel in de aanrecht zetten met heet water.
Het recept zoals jij noemt Danny werkt idd uitstekend maar hier vinden ze hem toch minder lekker vandaar dat ik na een tijd overgestapt ben op de mix.

10

Re: help asap

ja dat deed ik ook al eieren in heet water ;)
ik denk dat ik de eerste gewoon langer had moeten mixen en de 2e met choco langer had moeten laten staan :S
thanx voor de  tips ik blijf gewoon oefenen :)
maar ik gebruik dus kant en klare mix van soezie.