1

Onderwerp: tragant/tylose.

Ik heb dit keer een keer tylose poeder gekocht i.p.v. tragant gom.
(het is een stuk goedkoper en ik gebruik het best veel)
Ik heb wel al gevonden via de zoekfunctie dat het ongeveer hetzelfde is.
Nou vroeg ik me alleen nog af hoeveel je van tylose moet gebruiken, is dat in de zelfde verhoudingen als bij tragant?
Zijn er mensen die dit gebruiken die het weten want op mijn tylose bakje staat niets. :(

2

Re: tragant/tylose.

Hoi Wendy,
ik gebruik altijd tylose ipv trachant en gebruik het in dezelfde hoeveelheden als trachant.
Je kunt het ook meteen gebruiken.
succes!

ps
ik ben benieuwd of je verschil bemerkt in het gebruik. Laat je dit nog even weten?

groeten Annemieke
Cake It

3

Re: tragant/tylose.

Bedankt.
Ik had er op de gok al wat door de fondant gedaan.
Daar heb ik een half uurtje later met de lettertappids letters uitgestoken, dat ging al super dus ik heb goede hoop. Ze lieten heel makkelijk los. :)
Als ik het gebruikt heb om te boetseren laat ik nog even weten hoe het me bevalt.

4

Re: tragant/tylose.

Hoi Wendy,

Bij planet cake adviseren ze

15 gram tylose op 500 gr sugerpaste. Ik gebruik de tylose ook altijd om lijn van te maken en dan moet je het vermengen met water officieel in de verhouding 1 (tylose) op 5 water maar ik gebruik meesteal iets meer water omdat het anders zo gelachtig wordt.

succes

chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

5

Re: tragant/tylose.

En is het vermengde fondant dan ook net als bij tragant gewoon houdbaar in een goed afgesloten zakje? Of droogt het meer uit.
Ik heb net varkentjes zitten boetseren en het werkte echt superstevig moet ik zeggen. :)

6

Re: tragant/tylose.

Hoi,

ik heb op de kreadoe van acds een workshop gevolgd.
Die zeiden dat je het beste een dag van te voren de tylose door de fondant moest mengen voor goed resultaat. Je kunt er dan goed mee boetseren.
de fondant is gewoon nog houdbaar mits goed afgesloten bewaard.

groeten diana

7

Re: tragant/tylose.

Maar hoe is de smaak?

8

Re: tragant/tylose.

Waar halen jullie die tylose?
Het lijkt me idd makkelijk dat je het meteen kan gebruiken want ik heb meestal geen geduld om 8 u te wachten :-)

Kristien

9

Re: tragant/tylose.

Ik heb het bij planet cake gekocht.
En ik proef er echt niets van trouwens.

10

Re: tragant/tylose.

begrijp ik het goed dat je de tylose poeder onder de fondant moet kneden? Of moet je hem eerst oplossen (wat ik betwijfel)?

11

Re: tragant/tylose.

ja dat klopt, je kan tylose of tragant gom gewoon door de fondant heen kneden en dan beter even laten rusten, het wordt er een stuk steviger van.

Mijn website: Presentaart