1

Onderwerp: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

ik heb zonet marsepein gekleurd om terracotta te verkrijgen voor een bloempot en ben wel tevreden met het resultaat.
maar ik moet ook een whisky fles maken volgende week, heb al een voorbeeld van een echte fles op de kast staan, maar vind het toch een speciaal kleurtje, iemand een idee?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

Volgens mij is het heel erg lichtgeel met een heel klein beetje bruin en misschien nog een beetje oranje/rood/rose, net wat je hebt. Het handigst is om eerst marsepein geel te kleuren en er dan bruine en rode marsepein door te doen. Zo kan je makkelijker (voorzichtiger) de kleuren doseren. Bovendien probeer ik het eerst met een klein beetje, als dat goed is meng ik pas een grote bol.

En anders: maak groene fles met een wit etiket?...

http://kihivas2003.neumann-centenarium.hu/ford3/csapat068/gasztronomia/icons/jameson.jpg

Groetjes Evelien

3

Re: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

bedoel je die groene  kleur van de fles??

om een mooie donkergroen te krijgen kan je naast (veel) groen, een beetje (donker) blauw en een nog kleiner beetje zwart er aan toevoegen.
dit steeds opnieuw doen totdat je tevreden bent over de kleur. Op deze wijze maak ik ook het donkergroen voor kerstboompjes.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

goeie tip voor de kerstboompjes maar het moet de kleur van johnny walker worden, het is dus rood-oranje-bruin, ben bang dat ik weer die terracottakleur ga krijgen.

had nooit gedacht om als basiskleur geel te nemen, maar om eerst een klein stukje te mengen is een supertip, feitelijk zo'n simpel idee, dat ik daar zelf nu niet was opgekomen.

bedankt want het was dringend

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

misschien een dom idee maar oranje met een heel klein beetje zwart???

groetjes rianne

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Re: welke kleuren mixen voor whisky kleur?

doordat mijn geel bijna op is (grrr) maar riannes idee geprobeerd, en met succes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010