1 Laatst bewerkt door Nathalie (29-08-2006 13:33)

Onderwerp: whimsical-cake

wie kan me vertellen wat dat precies is. Door hier in het forum rond te snuffelen kom ik toch wel dingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Op het wijde web ben ik ook niet echt veel verder gekomen dan afbeeldingen. (en mijn "bak-engels" moet ik nog ontwikkelen):D

Groetjes,

Nathalie

2 Laatst bewerkt door wendy (29-08-2006 13:42)

Re: whimsical-cake

Eigenlijk is dat een taart die schuin gestapeld is, de kunst is dat hij er uit ziet alsof hij heel scheef is maar dus wel rechtop moet blijven staan.
Dit is mijn uitprobeersel, heb je een beetje een idee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=A7VEFYUZ

en dit is er een van lonnes, die ik trouwens veel mooier vind vandaar dat ik hem er even bij zet als voorbeeld, vind je niet erg h

3

Re: whimsical-cake

whimsicals zijn die taarten die schuin op elkaar gestapeld zijn,je hebt als je ernaar kijkt het idee dat ie elk moment om kan  vallen....


groetjes rianne

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

Re: whimsical-cake

wendy was vlugger met typen zie ik

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5

Re: whimsical-cake

en mischien heb je wat aan deze site, daarop staat hij stap voor stap.
http://orly.avidor.org/WhimsicalCakeWorkshop.html

6

Re: whimsical-cake

heb ik weer wat bij geleerd. Ik dacht dat dat een vorm was die kant en klaar was. Maar nu kan ik misschien eens gaan proberen om zelf zo'm Pisa-toren te maken. (voorlopig toch maar even op de lange baan, eerst nog de vervolgopleiding voor mijn werk af maken en dan heb ik veel meer tijd) Dank jullie wel voor jullie snelle reactie


groetjes,

Nathalie

7

Re: whimsical-cake

Ik las laatst ergens dat de naam "Whimsical" eigenlijk op de felle contrasterende kleuren slaat die voor de taart worden gebruikt en niet op de manier van stapelen. Dit is er later ingeslopen....

Groetjes Evelien

8

Re: whimsical-cake

dat heb ik idd ook gelezen!  kan me bijlange al niet meer herinneren op welke site

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010