1

Onderwerp: tips gelezen

Hallo,

Ik heb op het web gelezen dat je Royal Icing altijd in een glazen schaal , goed afgesloten moet bewaren en dat het dan tot 4 weken houdbaar is.
En een heel klein beetje zout door de botercreme te doen zodat de zoetigheid wat afvlakt ...

Gelezen op :
www.doitwithicing.com

Groetjes Nicole

Re: tips gelezen

Mijn instructrice zei ook dat je geen plastic moet nemen (behalve als het nieuw is of er nooit iets vettigs in heeft gezeten) want vet krijg je niet van plastic af ( zei zij).
ik geloof het eigenlijk ook wel er zitten vaak miniscule groefjes in plastic die niet in glas of roestvrijstaal zitten dus dat is de reden er mag absoluut geen vet bij komen.
over dat zout hab ik nooit iets gehoord.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: tips gelezen

Ik heb mijn icing altijd in plastic en het gaat perfect! Is soms wel langer dan 4 weken nog goed.... En dreft ontvet erg goed hoor. ;) De plastic bakken sluiten veel beter (luchticht) af, dan een kom met een folie er over. Ik denk dat dat een hoop goed maakt.

Groetjes Evelien

4

Re: tips gelezen

Dat denk ik ook...
Het is voornamelijk het vetvrije dat belangrijk is  hen ik begrepen.
Ik ga het proberen in een kleine wekfles (pot) dat sluit ook goed af en is van glas.

5

Re: tips gelezen

nnicole1234 schreef:

En een heel klein beetje zout door de botercreme te doen zodat de zoetigheid wat afvlakt ...

Voilà, direct een serieuze uitleg waarom ik gezouten boter gebruik ;-)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: tips gelezen

Doe je dat echt ? Gezouten boter gebruiken ???
En is dat dan lekker ? (stomme vraag natuurlijk want anders gebruik je het niet neem ik aan maar ik bedoel heb je de andere ook geprobeerd en vond je die dan minder lekker ?)

7

Re: tips gelezen

lijkt mij ook niet zo lekker, al heb ik het nog nooit geprobeerd. Een snufje zout is net iets minder dan alleen gezouten roomboter, dat lijkt me behoorlijk zout???

Mijn website: Presentaart

8

Re: tips gelezen

nnicole1234 schreef:

Doe je dat echt ? Gezouten boter gebruiken ???
En is dat dan lekker ? (stomme vraag natuurlijk want anders gebruik je het niet neem ik aan maar ik bedoel heb je de andere ook geprobeerd en vond je die dan minder lekker ?)


hihihi,

ik zal de volgende keer eens ongezouten nemen om het verschil te proeven, maar ik denk toch wel dat er iets van aan is, mijn botercreme smaakt inderdaad nooit echt superzoet (wat ik ook niet nodig vind)   .... door de gezouten boter dus ....

Maar ik haal een pakje ongezouten in huis voor de volgende test!  ik hou jullie op de hoogte!

"gezoute" katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!