1

Onderwerp: vlindervraagje

ik heb wat vlinders gespoten, en de eerste voelde rampzalig, maar het ging toch wel snel beter :D
Nu heb ik de randjes gespoten en toen redelijk snel daarna de vulling (maar ging neit overlopen) van de vleugels, alleen zitten er na het drogen een soort kuiltjes in de vleugels. Weet iemand hoe het komt? Want ik vind het wel jammer. Dus een soort streep/groef in het midden van de vulling van de vleugel (geen luchtbelletjes-gaatjes dus).

Mijn website: Presentaart

2

Re: vlindervraagje

heb je er geen foto van?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: vlindervraagje

de muffins op de show off zitten de ingedeukte vlinders op. Ik denk dat ik al weet hoe het komt, ik zal het maar even melden voor degene die misschien ook dat willen gaan doen.
Ik had vloeibare kleurstof gebruikt, omdat die ook op moet en omdat ie prima werkt en omdat de icing toch vloeibaarder moest worden, maar toen ik dus de vleugels af had, zag ik de volgende dag dat ze in het midden ingedeukt waren. Als je aan de onderkant kijkt zie je de kleurstof in het midden van de vleugel, dus waar hij ingedeukt is. Daar is ie echt een stuk donkerder/feller. Ik denk dus dat de kleurstof naar de bodem zakt in het midden ofzo. Ik heb voor de zekerheid de vloeibare fondant maar met wilton gel gekleurd (dat ging overigens perfect), en ga voortaan niet meer voor icing vloeibare kleurstof gebruiken (voor rolfondant gaat het prima, met beetje extra poedersuiker).

Mijn website: Presentaart

4

Re: vlindervraagje

ik heb de foto via je album eens vergroot maar zie echt niet waar het fout is gelopen.

ik had voor de vlinders ook vloeibare kleurstof gebruikt maar had toch geen problemen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: vlindervraagje

Je "vulling" is te dun geweest. Het moet echt maar n

6

Re: vlindervraagje

oke, bedankt voor de tip, dat scheelt weer voor volgende keer. Ik vond het wel makkelijk, zo vloeibaar :)
Zal voortaan zoeken naar de perfecte consistentie voor de perfecte vlinder ;)

Mijn website: Presentaart

7

Re: vlindervraagje

ja moeilijk om de juiste consistentie te vinden h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010