1

Onderwerp: Spuitzak

Heb deze middag een spuitzak gekocht bij de Aveve.  Ik dacht ik ga eens een goeie spuitzak kopen die je kan uitwassen en hergebruiken.  Ik pakte hem uit en zag dat ik hem zelf nog moest knippen, dus dat vond ik al een heel goed punt, want mijn wilton spuitmondjes zouden er zeker op passen!!
Jaja vergeet het.  Je kan het idd op het juiste formaat knippen, maar mijn adapters passen er niet op.  Je kan ze er wel in steken en de spuitmondjes opzetten, maar je kan ze niet vastschroeven??!!
Heeft hier iemand ervaring mee en ook al eens zo een spuitzak gekocht??  Kan iemand mij een merk of dergelijke doorgeven waar ze wel op passen???

groetekes Kris

groetekes Kris

2 Laatst bewerkt door dutchdecorator (14-08-2006 21:35)

Re: Spuitzak

Waarom kun je ze niet vast schroeven???
Je moet de zak zo knippen dat het schroefdraad van de adaptot er met ongeveer twee ringetjes doorsteekt.
Als je je adaptor in een helezak laat vallen en dan goed naar beneden schuift en knijpt zie je de afdruk van het schroefdraad nou daar moet je dan knippen. waarschijnlijk ben je net iets te voorzichtig geweest ik zou zeggen haal er nog een heel klein randje af dan moet het lukken!

Ik dacht ik zal nog even op de wilton site kijken en ja hoor hier staat het:

http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=5
Oh en sorry, zij zeggen dat er maar 1 ringetje door moet steken!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: Spuitzak

Kris, ik denk dat je zo'n hele grote zak hebt gekocht die eigenlijk voor grote mondjes is? Dan kun je de adaptor er idd niet opschroeven, want deze zakken zijn simpelweg veel te dik (de stof). Je kunt de mondjes er dan wel los in doen hoor, dus zonder adaptor. Dat gaat ook prima. Enige nadeel is dan dat je de mondjes niet kunt verwisselen, terwijl je dezelfde zak gebruikt. Ik gebruik deze zakken alleen met de hele grote spuitmondjes voor het vullen van mijn taart met bv. slagroom en voor het opspuiten van de teddybeer. Je kunt ze ook gebruiken voor het opspuiten van cakejes. Het echte grove werk zeg maar...

Inge heeft volgens mij wel losse kleine en dunnere zakken die herbruikbaar zijn in de webshop. Deze zijn wel geschikt voor die kleine adaptors. Daar heb ik er eentje van (zat bij het setje) en die is ook prima. Maar ik gebruik zelf liever wegwerpzakken. Zooooooooooooooo makkelijk! :D

Groetjes Evelien

4

Re: Spuitzak

Ik denk dat het het probleem is dat de spuitzak te dik is.  Toch onderaan.  Er zit precies een papier tussen ofzo voor versteviging.  Ik  heb het ringetje nu vastgekregen en de adapter zit ook vast, maar de zak zit er niet volledig tussen.  dit weekend is het goed gelukt om de pasteibakkersroom te spuiten zonder dat hij van tussen de zak kwam, maar ik vermoed dat dit niet altijd even goed gaat lukken.

Ik zal nog wel eens een andere kopen als het wat verder is, want ik werk niet zo graag met die wegwerpzakken.  Ik vind het ook enorm handig, maar de laatste keren gingen ze heel snel kapot.

groetekes Kris

5

Re: Spuitzak

H

Re: Spuitzak

Bij Bij zit de zak er ook niet altijd tussen hoor en dat levert geen probleem op bij de zakken die ik gebruik(hele dunne wilton zakken)
de icing komt er eigenlijk nooit tussen doorwant zarda de zak vol is sluit alles een beetje af. Misschien is jouw zak daar te stug voor en krijg je lekkage.
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: Spuitzak

de wegwerpzakken van bij carrefour zijn wel erg stevig, scheuren tot hier toe nooit. weet niet of de wilton spuitmondjes er op gaan. kan wel ene meebrengen als ik mijn bestelling kom afhalen als je wil.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: Spuitzak

iemand gaf mij een tip om snoepzakken als spuitzakken te gebruiken, gisteren zag ik nog een snoepzak van de kinderen liggen even leeg gehaald, spuitmondje er in op maat geknipt en spuiten maar, met icing ging het prima. misschien een tip voor anderen het was een transperante snoepzak! Iemand hier ook ervaring mee?

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl