1

Onderwerp: muffins op smaak maken..

Ik heb laatst zo'n muffin mix pak van oetker volgens mij gebruikt om muffins te maken..en de ganache die ik over had erbij gedaan, was echt mjammie!
Beetje een combi tussen muffin en brownie was het geworden..
Nu ga ik het deze keer met de toblerone proberen!
Maar ik wil ook de helft met bananen smaakje doen..

Hoe maken jullie de muffins op smaak? gebruiken jullie die bananen poeder zakjes?
of bijv. de nesquike banaan?
Want dan gooi ik die de helft door de choco heen en dan meng ik de hele handel door elkaar!
Ben benieuwd hoe het gaat smaken..en dan nog eens versieren he ;)
Nou ben benieuwd naar jullie reacties..want ik ga ze vanavond maken!

2

Re: muffins op smaak maken..

ik heb zelf nog geen muffins gemaakt, maar ik zou voor bijvoorbeeld bananenmuffins gewoon stukjes banaan erdoor doen denk ik? Of als je een smaakje wilt toevoegen een aroma/essence. Ik zou zelf cacao gebruiken voor chocola en niet nesquik, omdat dat heel zoet is een niet zoveel choco-smaak aan zit, maar ik ben geen muffin-expert dus even afwachten op andere reacties.

Mijn website: Presentaart

3

Re: muffins op smaak maken..

ik zou ook gewoon banaan gebruiken, veel lekkerder dan een nepsmaakje!

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

4

Re: muffins op smaak maken..

nou geprobeerd met het recept wat ik hier gevonden had!
alleen ik had niet de goede spulletjes dus zijn niet echt omhoog gekomen :(
flinke zware dobbers hehe
morgen toch maar weer muffin mix halen.,.en qua smaak zijn de muffins met de poeder sterker van smaak dan die met verse banaan haha ..
maar nu heb je wel echte stukjes hihi

Ik heb trouwens geen koolzuursoda waar haal je dit en wat kun je ipv dit gebruiken?
ik had maar citroensap gedaan..

Maar ik had meer dingetjes niet, ga ze zeker nog eens proberen als ik wel alles in huis heb :)
vanavond maar kijken of ik ze nog ga versieren of morgen nieuwe maak en die versier...

5

Re: muffins op smaak maken..

Nou ik heb wel eens bananenmuffins gemaakt in opdracht van een stel amerikanen waar ik toen Au-pair bij was.
Gemaakt met verse banaan erdoor maar ik vond het niet echt lekker...
Heel erg vol, dicht (lees: niet zo luchtig meer dus) en vreselijk machtig.

Misschien heb ik wel het verkeerde recept gehad of ben ik te enthousiast geweest met de banaan dat zou natuurlijk kunnen ;-)

6

Re: muffins op smaak maken..

Ik denk dat koolzuursoda meer iets als bakpoeder is dan als citroensap. Volgens mij is het een rijsmiddel.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: muffins op smaak maken..

nnicole1234 schreef:

Nou ik heb wel eens bananenmuffins gemaakt in opdracht van een stel amerikanen waar ik toen Au-pair bij was.
Gemaakt met verse banaan erdoor maar ik vond het niet echt lekker...
Heel erg vol, dicht (lees: niet zo luchtig meer dus) en vreselijk machtig.

Misschien heb ik wel het verkeerde recept gehad of ben ik te enthousiast geweest met de banaan dat zou natuurlijk kunnen ;-)

ja dat had ik dus ook hehe heb dr maar hamburgertjes van gemaakt lol..zou kijken of ik morgen een fototje kan plaatsen ;)
Maar ze waar dus mega zwaar en niet gerezen waarschijnlijk omdat ik die soda niet had!?
Ik had in plaats daarvan dus zelfrijzend bakmeel en de bloem ook gebruikt 50/50 maar werd toch niets..
De muffin mix vanochtend maar snel gehaald en chocola met rice erdoor gedaan..vond ik zelf niet zo super de rest wel :D
En rose kleurtje gegeven en groene botercreme hihi..
Ow ja en het kroontje idee gejat vond het zo geweldig moest het gelijk uitproberen hoor!!
Nou morgen laat ik ze zien..want dochterlief slaapt nu al ff :)

8

Re: muffins op smaak maken..

heb ik de fotos gemist of staan ze bij een ander topic??

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010