1

Onderwerp: kenwood mixer

hallo

Ik ben het hand mixertje een beetje beu en wil een staande mixer kopen.
Nou gaat een kitchenaid helaas boven mijn buget.
Heeft iemand toevallig ervaring met de kenwood MX 270/275(kleur verschil)
Hij heeft een 4 literkom en heeft 400 watt en is 199eur.

Deze verkoopt mijn vriend op zijn werk en het zou een goed alternatief moeten zijn. Ik hoop hier dus iemand te treffen met ervaring met deze machine want een miskoop van 200 eur is ook zondegeld.

Ik zag dat diverse hier de kenwood major hebben maar die is volgens mij nog duurder dan de kitchenaid of niet?

2

Re: kenwood mixer

Ik heb er geen verstand van hoor, maar een kom van 4 liter lijkt me fantastisch!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: kenwood mixer

Hoi,

Ik heb er ook geen verstand van...ben ook zoekende ;-))
Maar zag wel dat de kitchen aid 300 W was en Kenwood 400 W ....dat is toch belangrijk voor de kracht of zie ik dat verkeerd ?
Dus dan lijkt het mij wel een goeie !

4

Re: kenwood mixer

Hoi Wendy,

Zag elder op de site dat ze het ook al eens hierover hadden en Car had een site waar de Kitchen Aid goedkoper was

http://www.buyandbehappy.de/oxid.php/si … n/3/Page/1

Misschien is het wat voor je?

Carla

5 Laatst bewerkt door ria (26-04-2006 14:04)

Re: kenwood mixer

Hoi wendy,
mijn major heeft 389,00 gekost maar heeft wel een 1200 watt motor.
daardoor loopt hij minder snel vast en brandt minder snel door. Ik heb hem ook uit duisland vandaan en ik meen 30 euro verzend kosten te hebben betaald.
De  kenwood chef major heeft een 6,7 liter mengkom met capaciteit voor ongeveer 14 eieren opkloppen.Als je gaat googlen kom je vaak op vergelijkende sites uit .heb het even voor je gedaan
http://www.preis.de/index.htm?AKT=katde … mp;aorder=

succes met zoeken!

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: kenwood mixer

bedankt voor jullie reacties.
de kenwood die we op het oog hadden gaat het hoogwaarschijnlijk worden.
Met 400 watt moet ik ver komen denk ik. Hij is voornamenlijk voor bisqwie en botercreme dus dan lijkt het me ook genoeg.
De kenwood major vind ik wel een geweldige sterke machine maar de prijs is vrij hoog en ook is hij erg modern om te zien wat weer niet in mijn keuken past helaas,en ik wil zo'n machine natuurlijk wel op mijn aanrecht laten staan. :)

7

Re: kenwood mixer

Hoi Wendy,

Ik wil je niets aanpraten of zo, maar als je icing wilt maken lijkt me een sterke motor wel van belang.

Groetjes,
Mirjam (die alles nog steeds met een electrische handmixer doet. ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: kenwood mixer

zoiets had ik inderdaad ook toen ik moest kiezen.
ik zag een kitchenaid van 275,00 met een 250 watt motor waar bij gewaarschuwd werd dat je motor niet te heet mocht worden. en mijn handmixer was net door gebrand :(
zodoende ben ik verder gaan zoeken en heb toen die kenwood ontdekt in duitsland.
en voor 125,00 meer

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

9

Re: kenwood mixer

Ja, dat is inderdaad een afweging waar ik over heb zitten dubben.
Nou gaat het mij inderdaad om het lange klopwerk, lui h

10

Re: kenwood mixer

Wendy,
Zoals vele op de site ben ik ook op zoek naar een nieuwe machine. Nu hebben ze die machine die jij hebt in de aanbieding voor 175 euro ex verzendkosten. Mijn vraag is alleen (gelet op de reacties op deze site over machines) hoe werkt hij? Makat hij veel herrie, of kan je nog gewoon een normaal gesprek voeren als hij aan staat?

Ben het met je eens dat het veel geld bespaart, deze machine of de (oh zo) geliefde kitchenaid.

Ik hoor graag van je.
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

11 Laatst bewerkt door wendy (14-08-2006 12:27)

Re: kenwood mixer

Hai Mariëlle,

Hij bevalt mij echt uitstekend, ik vind hem stiller dan mijn hand mixer iig dus dat valt erg mee. Ik zet hem ook wel aan als ik met iets anders bezig ben en dan denk ik soms, o ja, mijn mixer... Dus het is geen overheersend geluid. Vraag anders eens in de winkel of je hem mag horen. En dan nog even denken dat als hij ook echt wat te mixen heeft hij vaak stiller is dan dat hij droog draait zonder klopper en mix. :)
Volgens mij zag ik hem trouwens bij de kijkshop voor 150 ofzo, nog goedkoper dus.
Ik mix er ook gewoon icing in trouwens. Ik hou op het zwaarste moment wel voor de zekerheid even de kop vast omdat hij dan wat gaat schudden maar dat is maar een paar seconden. (en mischien onnodig maar ik ben er erg zuinig op. ;) ) En ik laat hem dan op zijn zachtste stand nog 10 minuten draaien voor goede icing, perfect.
Hij is met 400 watt trouwens volgens mij echt niet minder sterk dan de kitchen aid die vaak 350 watt is.
Ik ben beniewd wat je gaat kopen, het is dus iig duidelijk, ik ben er erg blij mee. :D

12

Re: kenwood mixer

Wendy,
Dank je wel, zal nog even kijken bij de kijkshop, scheelt toch weer ;-)).
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

13

Re: kenwood mixer

Heb juist een (nieuwe) Kenwood KM 001 gekocht in Duitsland via eBay.
1000 Watt en oververhittingsbeveiliging + mixer er gratis bij.
299 euro.

Heb vroeger ook al een Kenwood gehad en het enigste nadeel is : lawaai !!!

Kijk eens op eBay Duitsland bij "keukenrobotten" !

Daar heb je voor 100 euro al een spiksplinternieuwe machine van 1000 Watt.
De kwaliteit ken ik niet uiteraard.

Succes

14

Re: kenwood mixer

nog even verder lopen zoeken op het internet, blijkt dat bij dezelfde winkel (redcoon) de goedkoopste in prijs is voor net geen 150 euro ex verzendkosten. Hij is dan wel in cremekleur ;-)), maar ja of dat eigenlijk iets uitmaakt, hij staat toch in een kastje.

Net ook voor de zekerheid nog even gekeken over watt mijn handmixer heeft, maar die heeft ook al 350 watt, dus wat zeur ik nu eigenlijk ;-)) Blijft dat het natuurlijk wel heel errug makkelijk is, de mixer doet het werk en ik kan iets anders gaan doen...
Ga nog maar even nadenken over wat ik wil...

gr. Mariëlle

Oh ja ook even gekeken op ebay (thanks voor de tip). Vind het wel veel geld als ik niet weet wat de kwaliteit is. Straks valt hij tegen.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

15

Re: kenwood mixer

Hoi Wendy,

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wil ook graag een mixer met standaard.

Groeten,
Ellen

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI

16

Re: kenwood mixer

Hoi,

Ik heb een Kitchenaid artisan (ferrari-rood!!!) van 350 watt en ik ben er erg tervreden mee. Nadat ik 2 handmixers en een staafmixer in de soep had gedraaid, kreeg ik een staande mixer van mijn man. Alleen was dat in amerika en moest ik 'm in nederland aan een trafo hangen. De ene keer deed hij het wel en de andere keer weer niet. Nadat mijn man het niet meer aan kon zien heeft hij stiekum de kitchenaid voor mij besteld. Hij heeft deze 2 jaar geleden via de site buyandbehappy aangeschaft. De mixer was in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland. Hij werkt fantastisch en maakt niet eens zoveel lawaai.

Het blijft een hele investering, maar hij moet dan ook een hele tijd mee kunnen gaan.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

17

Re: kenwood mixer

ik heb een "clatronic"  had er nog nooit van gehoord, komt van de mediamarkt en heb hem 109 euro betaald, voor 900 watt,  niet slecht dus.  ja, helaas maakt hij wel wat lawaai, maar meestal staat hij toch maar 10 minuten per keer aan.  nog geen last van oververhitting of zo gehad. alleen 1 eiwit opkloppen doet hij niet, de garde komt niet laag genoeg.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010