1

Onderwerp: goudkleurige verf

In het boek "hoe versier ik een koekje" staan heel veel voorbeelden van cakejes versierd met figuurtjes in fel goud. In de winkel "de tafel van 18" in Utrecht informeerde ik naar deze goudverf. De eigenares vertelde me dat Amerikanen vaak taarten erg mooi maken, maar die wordt niet gegeten. Die goudverf is dus niet eetbaar, nou dan vind ik er niets aan. Ze gaf me wel de tip om de goudpoeder zoals Inge die ook verkoopt te mengen met een druppel olie en dan kan je er mee schilderen. Dat heb ik geprobeerd en dat werkt prima. Wellicht een handige tip.

Groetjes,
Ellen

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI

2

Re: goudkleurige verf

Ik heb ooit ergens op een site gelezen dat je ook bladgoud kan gebruiken - kan je ook mee opeten want verteert niet, komt er gewoon zo weer uit :-) Maar zal wel erg duur zijn?

Kristien

3

Re: goudkleurige verf

Hoi Ellen,

Ik schilder zelf altijd poeder met alcohol verdund en uiteindelijk droogt het dan op. Gebeurt dat ook met de olie, of trekt dat erin?

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Re: goudkleurige verf

H

5

Re: goudkleurige verf

@Peronne, de (zonnebloem)olie droogt uiteindelijk wel in. Maar ik ga de alcohol ook zeker een keer uitproberen. Gebruik je daarvoor de 'gedenaturaliseerde alcohol' 70% van de drogist of iets anders?

@Evelien, ik doe een paar druppels olie op een mespuntje goudpoeder. Het is even uitproberen, maar het verft wel makkelijk.

Groetjes,
Ellen

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI

6

Re: goudkleurige verf

Hoi,

Ik heb laatst een flesje wodka, zo'n kleintje, bij de slijterij gehaald. Werkt perfect.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

7

Re: goudkleurige verf

ik doe het ook gewoon met alcohol die ik in huis heb. jenever, gin, rum, anything goes! niet ervan snoepen ondertussen, dan wordt het zo slordig.....

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

8

Re: goudkleurige verf

owwww dat is zonde lol en lekker volgens mij...
staat hier al bijna 2jr droog ofzo..
pffff ach ja moet er wat voor over hebben :) he!

9

Re: goudkleurige verf

Hoi Ellen,

Met die alcohol van de drogist wordt het volgens mij niet lekker. Zou echt gewoon een kleurloze drank nemen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Re: goudkleurige verf

Hoi,
ik gebruik voor  met goud en zilverpoeder  verven de rejuvenetor spirit, dit is alcohol zonder smaakje. Ik had die mee genomen bij de demo dagen van planet cake

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

11

Re: goudkleurige verf

Met alcohol van de drogist is het echt heel erg vies kwam ik na de vaderdag taart achter die Liam beschilderd had.
Ik gebruik hetzelfde al Ria en daat smaakt naar niets. :)

Re: goudkleurige verf

Ja die alcohol is behandeld tegen dorstige apothekers ha ha
OP mijn ex werk, het laboratorium, desinfecteren we daar de werktafels mee en om ervoor te zorgen dat niet iedereen aan de fles gaat hangen is die alc. ongeschikt voor consumptie gemaakt het heeft volgens mij ook met de accijns te maken.
Niet doen dus, gewoon naar de slijter of taart winkel.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

13

Re: goudkleurige verf

Hihi, net zoals de spiritus.... :D

Groetjes Evelien

14

Re: goudkleurige verf

IEUW!! Een taart met spiritus-smaak? JAKKES!!!!!!!!! :rolleyes: ;)

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.