1

Onderwerp: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Hoi,

Ik ga morgen aan mijn eerste knip en plak plaat beginnen. Ben gewend dat alles tegenvalt qua tijd :( Hoe lang doen jullie er meestal over?

groetjes,
gina

2

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Oef Gina, wat een moeilijke vraag is dat. ;)
Het ligt erg aan het plaatje dat je kiest en aan jezelf. Aan hoe precies je werkt en hoe vlot je werkt.
Ik ben momenteel (als voorbeeld) weer de bert en ernie taart van mijn album aan het maken. Ik heb gisteren avond een begin gemaakt en heb bert nu af. Hij koste me ongeveer een uur en een kwartier. Dat zal vast sneller kunnen maar ik ben dus erg van het type, liever langzaam en goed dan snel en rafelig. ;)

Heb je al je kleurtjes al klaar? Want daar gaat ook altijd veel tijd in zitten vind ik.

3

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Ik doe over het vullen en bekleden van een taart met een heel eenvoudig 1-kleurig plaatje zo'n beetje de hele avond en dan is de marsepein al gekleurd ;-)(7:00-10:30 ruim) maar ik ben niet zo bedreven als Wendy.
Nu ik weet dat je de knip en plak plaatjes van te voren kunt maken zal ik dat ook zeker gaan doen !
Je hebt dan waarschijnlijk ook meer geduld dan na het vullen en bekleden van de taart en dat komt het plaatje zeker ten goede denk ik :D

Groetjes Nicole

4

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Nicole, bij mij is na ruuim een uur dus pas een deel van mijn plaatje af.
Daar ben jij dus nog snel bij vergeleken hoor. :)
De taart vullen en dan het plaatje erop plus verder versieren kost mij meestal nog eens vier uur, dus wie is hier nu bedreven. :)

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Ha Ha ik heb over mijn eerste "plak en knip" taart ,de balonnen.
(niet echt plak en knip want ik heb zelf het ontwerpje getekend en een malletje gemaakt)alleen al over de balonnen 4 uur gedaan en de fondant was al gekleurd.
Ik had het geluk dat mijn man de kids mee naar een speelparadijs genomen had zodat ik ongestoord de hele dag kon prutsen.
over het bekleden en vullen doe ik ongeveer een uur dat is incl. zeven van de jam maar excl. het kleuren van de marsepein en het maken van de botercreme want dat doe ik onder het bakken.dus bakken en bekleden twee uur ongeveer.

Ik hoop wel dat het maken  van een plaatje niet te vaak nodig is want dat is echt een tijdvreter laat mij maar spuiten dat gaat lekker snel ha ha

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6 Laatst bewerkt door wietske (16-08-2006 20:52)

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Ik doe er ook een x aantal uur over hoor. Zeker 5 uur, denk ik. Maar ik doe het dan ook altijd in gedeelten. Begin vaak 1 of 2 weken van tevoren en dan ga ik 's avonds vaak een uurtje zitten, dus ja ik werk niet uren achter elkaar door, maar af en toe een paar uurtjes. En inderdaad ik werk erg langzaam :D :D :D Kan ik ook niet helpen, maar anders kan ik het niet !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

bedankt voor de antwoorden, ik ben inmiddels begonnen, maar dan weet ik in ieder geval wat ik ongeveer kan verwachten. Uren achtereen ongestoord werken zit er niet in hier, dus ik moet op tijd beginnen :)


groetjes,
gina

8

Re: hoe lang duurt een knip en plak plaat?

Ja, ik doe het ook in fases - en laat dan het gedeelte dat af is gewoon in een doos in de koelkast. Dus ik heb absoluut geen idee hoe lang ik op zo'n taart zet in totaal maar toch een aantal uren (ik denk dat ik zelf zou schrikken als ik de uren zou optellen..).

Kristien