1

Onderwerp: Gouden tip !

LET OP: TOPIC IS 4 JAAR OUD!!!

Ik heb even gewacht om deze link te geven, omdat ik eerst zelf wou uitproberen of het wel de moeite waard was.
En het IS de moeite waard !

Het betreft een site in Duitsland die ik heb gevonden die vormen verkoopt (aan spotprijzen) in een soort witte halfharde plastic. (buigbaar)
Het is dus niet de silicone maar het effect is juist hetzelfde.

Ik heb zowat alles gekocht wat ze hebben en het is vandaag aangekomen. Onmiddellijk geprobeerd met marsepein en het is formidabel. Marsepein erin, het eruit halen is zeer gemakkelijk. (een beetje duwen en daar het buigzaam is, komt het er wondermooi uit).

Nogmaals: Ik heb het alleen geprobeerd met marsepein. Met andere materialen weet ik het niet.

In alle geval, ik heb nu alle denkbare vormen aan een zeer goedkope prijs.

Hoop dat u er wat mee bent.

De site vindt u op :

http://www.giessfoermchen.de/

Danny

P.S.: Ik ben uiteraard niet verbonden aan deze site en ken de mensen zelfs niet. Ik ben gewoon heel tevreden over hun produkten en wou dit gewoon delen.

2

Re: Gouden tip !

Ik heb even gekeken en he zou inderdaad best handig kunnen zijn. Zelf vind ik het wel jammer dat er eigenlijk bijna geen vormen voor een geboortetaart daar te vinden zijn, maar wie weet komt dat nog...
In Duitsland hebben ze trouwens wel gigantisch veel op het gebied van bakken en decoreren en echt voor spotprijzen vergeleken met bv. dr. Oetker ofzo, als je niet al te ver van de grens woont, of er gewoon 's een keertje wil gaan kijken, het is volgens mij echt de moeite waard. Ik ga zelf binnenkort ook een keer, een kennisje van mij is er geweest en als ik kijk wat zij heeft gekocht en voor welke prijzen, denk ik dat ik maar een dikke portemonnee meeneem!

3

Hoi Willeke,

Deze vormen waren mijns inziens niet oorspronkelijk bedoeld voor taarten. Ik denk dat ze vooral ontxworpen zijn om zeepstukjes te maken.
Vandaar dat je geen "typische" taartendecoraties tegenkomt zoals geboortespulletjes.
Hetgeen niet wegneemt dat ze allemaal perfekt bruikbaar zijn voor taartdekoratie.

4

Hee leuk joh!! Heb de site meteen bij favorieten gezet :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ik vind het ook een goeie tip.  heb je veel verzendingskosten moeten betalen?

er zijn er heel wat die ik wel zou willen zeg!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Hoi Catharine,

Ik heb helemaal geen verzendingskosten moeten betalen. (had wel voor 108 euro gekocht)

Ik gelof echter dat er op de site staatn dat als je veoor 20 euro koopt, de port gratis is. (het weegt ook niets...)

Danny

7

Hoi Danny,

Ik had begrepen dat je er zelf een aantal (heel veel) had gekocht. Heb je ook een paar voorbeeldjes voor ons hoe het er dan uit komt te zien?

8

Super tip, ga ook meteen los! ;)

Groetjes Evelien

9

Hoi Carla,
In theorie zou dat kunnen natuurlijk. Marsepein nemen, enkele modelletjes uitduwen, fotograferen en op het net zetten.

Geloof me nu maar echter : het is net hetzelfde als een siliconenmold, alleen het is iets stijver en kan dus ook niet in de oven.

De spullen die eruit komen zijn net zo gedetailleerd als bij een siliconenmold.

Ik zou deze tip hier echt niet zetten, mocht ik niet tevreden geweest zijn hoor.

Ik heb geen rolfondant in huis en kan het daarmee dus niet proberen. Ik ben er echter van overtuigd datdat net hetzelfde is als met marsepein, misschien nog gemakkelijer.

Groetjes,
Danny

10

ik geloof je wel maar ben toch nieuwsgierig naar het resultaat. maarja als het niet kan dan houd het op toch?

11

danny, heb je ze dan niet gekocht om marsepeinen figuurtjes van te maken?

als je er enkele gemaakt hebt en je hebt een fototoestel in de buurt, moet je er toch eens een paar van laten zien, ben ook benieuwd, dan kunnen we zien dewelke het beste resultaat geven.

ik had van mijn dochters kleidoos ook een paar vormpjes genomen, oa een kreeft en dat is ook perfect gegaan hoor, ze stond onlangs op

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

12

Is al 4 jaar geleden, maar iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Groetjes van Natascha!

13

Is het materiaal dat ze gebruiken geschikt om in contact te komen met voeding ? Ik heb het namelijk niet kunnen terugvinden op de site, maar ik heb er misschien overheen gelezen.

14

Ik vraag me af of deze mallen wel geschikt zijn voor marsepein enz
Kan nergens op de site vinden of dat wel verantwoord is om deze mallen te gebruiken voor eetbaar materiaal. En nu zou ik een vraag kunnen mailen naar die site.......alleen ik kan geen Duits!
Misschien dat iemand anders het weet hoe dat zit met deze mallen. Zitten hele leuke tussen voor weing geld.

15

CakeStudio schreef:

Is het materiaal dat ze gebruiken geschikt om in contact te komen met voeding ? Ik heb het namelijk niet kunnen terugvinden op de site, maar ik heb er misschien overheen gelezen.

HiHi......mijn vraag dus ook :D je was me net voor

16

Ik zal 'es m'n beste (ahum) Duits bovenhalen en een mail sturen. Hopelijk bega ik geen flaters...

Groetjes van Natascha!

17 Laatst bewerkt door Vicarth (27-09-2010 14:35)

Heb dit gevonden op haar ebay-pagina:

Sie bieten auf 1 nagelneue und wiederverwendbare Gießform. Der Aal ist ca. 13 cm lang. Im Hobby- und Bastelbereich finden die Formen ihren Einsatzbereich z.B. bei dem Verarbeiten von Keramik gießmasse, Gips, Pappmache´, Kerzenwachs oder Seife. Die Polystyrolformen werden z.B. auch im Lebensmittel- und Gastronomiebereich für das Herstellen von Formen aus Marzipan, Keksmasse, Butter, Speiseeis, Schokolade, "Eiswürfel" und Vielem mehr eingesetzt.

Het lijkt er dus op dat de polystyrolvormen (weet niet welke deze juist zijn) gebruikt kunnen worden!
Of mss heb ik het mis begrepen? Iemand die beter Duits kan?

*Heb intussen ook een mail gestuurd*

Groetjes van Natascha!

18

En antwoord gekregen:

Hallo,

ja , kein Problem. Marzipan muss aber vor dem Backen ( wird Marzipan gebacken ? )
aus der Form entfernt werden. Die Form ist nur hitzebeständig bis 80 Grad.

Viele Grüße
Sandra

Ze is blijkbaar niet echt op de hoogte wat er met marsepein gedaan wordt  :D

Ik zou zeggen: kopen maar  :Y

Groetjes van Natascha!

19

Velen gebruiken ook de klei-vormpjes van Play-Doh, etc.; zijn die dan wel 'voedsel-veilig' ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

20

Wat zou ermee kunnen gebeuren dan ivm de voedsel veiligheid  :think: ?

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

21

menniej schreef:

Wat zou ermee kunnen gebeuren dan ivm de voedsel veiligheid  :think: ?

Sommige soorten plastic kunnen giftige stoffen afgeven aan het voedsel.

Groetjes van Natascha!

22

Ooohw op die manier  :D   :grr:

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

23

Bedankt dames voor het uit zoeken......of het wel of niet geschikt is.

ik heb een lading liggen, voor de liefhebbers ter overname. Ze doen het prima, maar ik hou niet zo van molds (heb ook nog spijt van een FI baby).

Als het goed is heb ik deze, laat maar weten (per mail!) als je ze wilt overnemen. Alles bij elkaar € 9 (prijs ex verzendkosten)

10 Giessformen Muscheln https://shop.strato.de/epages/62027630. … scheln,%22    

5 kleine Blüten
https://shop.strato.de/epages/62027630. … 3%BCten%22   

3 Rosen ideal für Seife
https://shop.strato.de/epages/62027630. … 20Seife%22

25

Ik zat al te kijken op de site en zag al veel molds die ik wel graag zou willen, tot ik jouw berichtje zie dat je een aantal molds ter overname aanbied.

Ik neem ze graag van je over!  :Y