1

Onderwerp: Boek whimsical bakehouse

Heeft iemand het boek whimsical bakehouse?
heb op het wilton forum gelezen dat er hele goede instructies voor een whimsical taart instaan en ben benieuwd of iemand die weleens heeft gezien
Alvast bedankt!
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

2

Re: Boek whimsical bakehouse

Ik weet niet meer wie en wanneer, maar er is op het forum eens een hele goeie link gezet voor uitleg hoe je een whimsical kan maken. Het boek ken ik niet. Maar ik ga over een paar weken voor mijn eigen verjaardag proberen er 1 te maken. (kleintje, heb al conservenblikken verzameld ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: Boek whimsical bakehouse

Ja die link die heb ik.(cake central.com geloof ik zo uit mijn hoofd)
Maar toch schijnt het boek nog duidelijker te zijn.
Het staat op ebay en amazon dus misschien gewoon maar proberen
groet saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: Boek whimsical bakehouse

Hoi Saskia,
Dat boek heb ik! :-) Het is een erg leuk boek vind ik maar alles is met botercreme, dus geen marsepein of fondant taarten. Ze stapelen eigenlijk op dezelfde manier als dat je hier allemaal leest of leest bij andere sites. Wat ze wel specifiek doen is niet de taarten schuin snijden maar de vulling schuin maken (begrijp je me nog? :-) ) en dan de bovenste kapsel erop en de taart is scheef. De taart die daar bovenop komt zetten ze dan precies de andere kant op scheef, zodat het stevig blijft staan. Ook zorgen ze dat de onderste taart altijd recht staat.
Verder staan er heel veel recepten in van taarten, alles met boter, maar wel heel lekker, maar alleen voor de instructies zou ik het dus niet kopen hoor! Ik ben zelf een enorme receptenvezamelaar dus wel heel blij met het boek:-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Boek whimsical bakehouse

mirjam kun je me effe vertellen hoe en wat je doet met die conserveblikken? ik sta op het punt om weer wat bij te leren!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Re: Boek whimsical bakehouse

Ja, dat klopt, Cake central:

http://www.cakecentral.com/article1-Ins … -Cake.html

Maar hier is er ook eentje:

http://orly.avidor.org/WhimsicalCakeWorkshop.html

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

7 Laatst bewerkt door dutchdecorator (11-08-2006 13:37)

Re: Boek whimsical bakehouse

Hoi Lara,
Ze maken dus aan een kant de laag botercreme gewoon hoger en de taarten blijven recht?volgens mij gaat dat glijden of speren ze er een deuvel door?
Ik denk dat de cake central methode veiliger is zo te horen.
Wel bedankt voor de tip en als je naar de meet en greet komt mag ik het dan eens in zien of kun je scannen?
Alvast heel erg bedankt, jij ook car,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

Re: Boek whimsical bakehouse

Hoi Catherine,

Die gebruik ik als bakblik. Lekker klein en hoog maatje. Ik heb er voor Sinterklaas (jee, zo lang gelden al weer ;) ) speciaal een speciale blikopener voor gevraagd en gekregen. Zo eentje die niet het binnendekseltje eruit snijdt, maar die het dekseltje er in zijn geheel af haalt. Dan kan de cake er makkelijk uit en heb je geen scherpe randjes. Overigens heb ik het nog niet eerder gedaan (wel die blikopener gebruikt, maar niet in blikken gebakken) maar de tip heb ik weer van iemand anders op dit forum. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Re: Boek whimsical bakehouse

@Saskia,
Ja ze doen er aan het eind een lange deuvel helemaal doorheen. Overigens slaat de titel van Whimsical niet op de scheve taarten maar op de felle/gekke kleuren die ze graag gebruiken beide auteurs. De botercreme is vaak fluoriserend roze, geel en groen ofzo gemaakt, echt superfelle kleuren, erg grappig maar ziet er ook wel chemisch uit, zegt mijn man dan ;-) :-).

Het stukje over stapelen is in hoofdstuk drie, daar leggen ze dan uit hoe ze normaal stapelen en hoe ze scheef stapelen, zoals ik al vertelde aan je met de laag botercreme hoger aan de ene kant van de taart, dit is maar ongeveer 1 blz. hoor, de rest is allemaal taartrecepten en taarten die ze daarvan gemaakt hebben afgewerkt met botercreme, daar leggen ze ook veel over uit hoe dat moet, maar dat weet jij natuurlijk al heel goed ;-) en verder ook nog een pagina over roosjes van botercreme en andere bloemetjes en hoe je verschillende randjes moet spuiten. Voor jou weinig nieuws denk ik zo :-)

Ik kom trouwens niet naar de meet en greet, helaas, helaas.....

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Re: Boek whimsical bakehouse

Hoi Sakia,
Als je echt uitgebreide beschrijvingen wilt zien van whimsicals met marsepein of fondant dan moet je de boeken van Colette Peters hebben.
Die zijn ook vaak in de aanbieding op Amazon (per 2 vaak goedkoper) op Amazon kan je ook in een aantal boeken van haar bladeren. Ik heb nu 3 boeken van haar en vind het helemaal te gek. Er staan soms wel hele drukke taarten in,  maar verder wel veel mooie foto's en met jouw amerikaanse ervaring zal het lezen van engelstalig niet veel problemen opleveren. Ik vond het de investering dubbel en dwars waard.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

Re: Boek whimsical bakehouse

Hoi Ria,
Ik heb inderdaad die boeken in Amerika wel eens van de bieb gehad maar toen was ik nog een beginner en schrok me rot van hoe goed ze waren.
Ik had nooit gedacht dat ik daar ooit aan zou denken zoiets te maken dus gewoon weer terug gebracht en niet meer aan denken dacht ik toen.
Ik geloof dat ik er een had met olifanten erop geschilderd.
Laatst had mijn man het er ook nog over dat ik zo'n taart eens moest doen maar hij wist natuurlijk niet welk boek dat was.Er stond ook een rood met goude taart in die heel mooi was.Komt het je bekend voor of heb ik nu toch een ander boek in gedachten(wedding cakes you can make heette het geloof ik)
bedankt voor de tip en ik ga erop jagen!
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

12

Re: Boek whimsical bakehouse

hoi,
er staat wel een rood/zwart gouden taart in cakes to dream on met een groot royalicing ornament als topper. en ik vind die gestapelde theepotten er ook zo leuk uitzien.
ik heb ook nog colettes birthday cakes en een gesigneerde colettes christmas.
De anderen staan wel op een verlanglijstje.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.