1 Laatst bewerkt door dutchdecorator (14-08-2006 09:23)

Onderwerp: voor iedereen die stapeltaarten wil maken.

LET OP: HEEEEEEEEEEL OUD TOPIC! (2006)

Hallo allemaal,
Nadat ik nu een paar keer heb gezien dat sommige van jullie hun prachtige taarten helaas verongelukken of verzakken.
Plaats ik toch maar even deze link.
Ik denk dat de meesten van jullie hem wel kennen.
Het is een site van wilton die bij een TV show hoort.
Alle foto's zijn uit de wilton cursusboeken en er staan wat extra dingen bij.
Al met al voor degene die hem nog niet kennen hopelijk een goede hulp.(het spuiten van rozen staat er ook duidelijk op en kan i.p.v. met Royal Icing dus ook makkelijk met botercreme worden gedaan.
Heel veel plezier ermee ik hoop dat het iets bijdraagd.

http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … uction.cfm

De home page:
http://www.bakedecoratecelebrate.com/

Oh ja het is dus ook mogelijk eerst de grote deuvel in de onderste te zetten en dan(nadat je voor het beginnen in het karton dat onder laag twee en drie zit een gat hebt gemaakt in het midden), de andere lagen eroverheen laten zakken.
Zo voorkom je dat als je deuvel niet scherp genoeg is je de tweede taart in elkaar duwt.

Groet saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

2

Re: voor iedereen die stapeltaarten wil maken.

haha ja inderdaad dat leek mij ook niet echt de goeie manier..
om zo'n stokje van boven naar beneden te duwen :S
Het is dus veel handiger om een grote stok neer te zetten en daar de taarten op doen..
en versieren van boven af..toch handig om nog eens te zien..
maar hier op de site gebruiken ze 3 stokjes doen jullie dit ook of alleen 1 grote?
En zit er tussen de lage gewoon karton? maakt het nog uit wat voor karton?
manlief is namelijk verhuizer hihi
genoeg dozen :P
De verjaardag van ons meiske komt steeds dichterbij en dan moet ik toch echt een grote taart kunnen maken he :)

3 Laatst bewerkt door dutchdecorator (14-08-2006 21:22)

Hoi Bwtje,

Elke laag wordt ondersteund door ten minste 4 korte stokjes(grote taarten zelfs 6) die dus net zo hoog zijn als de taart waar ze in zitten en PERFECT recht zijn afgeknipt(zaagd) en in de taart geprikt(anders gaan ze binnen in de taart glijden en zakt de boel alsnog in.

Elke taart staat dus op een (voedsel veilig) karton hier bijna niet te krijgen maar als je gewoon karton beplakt met aan iedere kant een laag bakpapier moet het ook gaan.Dit moet even groot zijn als de taart die erop staat,of iets kleiner.
In deze kartonnetjes moet dus van te voren een gat in het midden als je de omgekeerde stapelmethode gaat doen.
Als je  toch van plan bent als laatste een lange deuvel erin te steken(moet dus goed scherp zijn) moet je als je de weerstand van het kartonvoelt zachtjes tikken(hameren) dit kan link zijn!
maar bij mij ging het wel goed hoor gewoon voorzichtig doen.
Als je drie lagen doet kun je, afhankelijk van het gewicht van het bovenste taartje, het deuvelen van de tweede laag overslaan(bij mijn paarse trouwtaart heb ik dat gedaan en het ging goed omdat ik de kleine er pas op bestemming op heb gezet).

nou veel succes ermee en ik hoop dat dit alles nog weer wat duidelijker maakt!

Oh ja natuurlijk zijn er anderen die het misschien anders doen maar dit is de manier die ik heb geleerd ook aan de hand van deze foto's maar dan uit het cursus boek.
En omdat ik een komplete beginner was toen ik dit allemaal hoorde houd ik mij er maar aan ik ben te schijterig om het anders te doen. ha ha

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Ik weet dat dit al een oud topic is, maar toch even een vraag.
Als je die lange stok erin doet, kan je dus niet meer de bovenste taart aansnijden, terwijl hij op de stapel ligt?
Want dan zie je  als je bijna de onderste aan gaat snijden een heel lange stok erin staan. En trouwens, als je de lagen eraf haalt en apart aansnijd is dat ook vreemd gezicht? Of wordt de bruidstaart altijd in de keuken aangesneden, zodat bijna niemand het ziet?

5

Dit is geen oud topic, dit is een antiek topic.... ;) dan kun je beter gewoon een nieuwe starten met een quote of een verwijzing naar dit topic.....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag