1

Onderwerp: Fondant van de Makro

Gisteren in de Makro geweest en een emmer fondant meegebracht. 7 kg!! 11.25 Euro dus dat viel mee dacht ik. Maar ik hoop dat ik er wat me kan doen. Jammer genoeg staat er geen gebruiksaanwijzing op.
Iemand ervaring met deze vloeibare fondant? Wat doen jullie er allemaal mee?

Kristien

Re: Fondant van de Makro

geen ervaring maar ik wens je veel succes met je aankoop en laat maar gauw weten wat en hoe je er mee werkt!
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Hoi Kristien,

Je kan het smelten en er dan je cupcakes in dopen of gieten over een taart e.d. Schijnt erg lekker te zijn. Wil het ook nog eens gaan proberen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

kun je dit ook met gewone fondant doen?
smelten in de magnetron of au bain marie ofzo?

5

Ik weet het niet van de nieuwe, maar de pettinice fondant niet. Dat heeft Inge eens nagevraagd. Hij was niet geschikt om te verwarmen. Ik heb wel eens zelfgemaakte fondant in de magnetron gedaan, toen ik er te veel suiker bij had gedaan en het zo taai was geworden dat ik er haast niks meer mee kon. Eventjes in de mag en toen kon ik het weer kneden om wat water toe te voegen.

Groetjes Evelien

6

ik ga maandag ook naar de makro! ben benieuwd welke bakspulletjes ze nog hebben (hoop kleurstof te vinden)

7 kilo is wel veel zeg, ik gebruik het voor cupcakes, verwarm wat fondant in een potje en doe er dan suikersiroop bij (normaal moet er ook glucose bij maar dat heb ik nog nooit gedaan)  het zou niet mogen koken want dan zou de glans er af gaan.

wel laten zien wat je er allemaal mee doet h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Ik heb het boek (nog) niet, maar binnenkort ben ik jarig :-)

Ik ben de Makro gewoon doorgecrosst op zoek naar de fondant (in het rek van de bloemsuiker enzo). Het was zooo druk dat ik niet naar iets anders heb gekeken..

Kristien

8

ben naar de makro geweest, ze hadden niet zo veel vond ik.

uitstekers voor koekjes hadden ze niet, voedingskleurstof ook niet, en hun marsepein was 3 dagen over datum.

ik heb wel je emmer met fondant zien staan haha! voordat je dat gaat opkrijgen!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

:-))
:-)

Kristien

10

waarom kan ik geen breed lachende smiley plaatsen?

Kristien

11

Je moet dan een dubbele punt doen met daarachter een hoofdletter d

:D

12

:-D
aha - ik dacht dubbel haakje maar dat lukte dus niet

:-D

13

bij de sligro hebben ze ook vanalles, de kleurstoffen heb ik daar bij de bakker besteld want ze stonden niet in het schap, ik kan ze na 3 dagen ophalen

14

Dit is een topic uit 2006 lelietje ;)

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!