1

Onderwerp: Gezocht: Diddl

De dochter van mijn vriendin is in augustus jarig en zij vroeg mij om een taart voor haar te maken van Diddl. Heel erg leuk maar er is een probleem: Ze is allergisch voor amandelen (en andere noten) Fondant vind ze vies dus mijn vraag:

Heeft er iemand een idee om toch een diddl taart te maken zonder marsepein en fondant?

Groetjes,

Carla

2

Re: Gezocht: Diddl

Misschien is het een idee om de taart in te smeren met botercreme en diddle met eiwitglazuur te spuiten. Botercreme kan je ook een kleurtje geven.

Kijk maar eens bij show off, daar staan een aantal taarten die bewerkt zijn met botercreme. Ook heel mooi!

Groetjes en succes,
Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

3

Re: Gezocht: Diddl

Diddl op een ouwel laten printen en dan op een taart leggen die ze wel heel lekker vindt ?

Groetjes Nicole

4

Re: Gezocht: Diddl

Misschien houdt ze wel van marshmallowfondant? Da's gemakkelijk te maken en verwerken en smaakt heel anders dan gewone rolfondant. Zie de receptenrubriek op dit forum.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

5

Re: Gezocht: Diddl

chocoladetaart? overgieten met chocolade(koffie)glazuur? Het plaatje met Diddle kan je bijvoorbeeld van icing maken of van gesmolten chocolade of inderdaad een diddle geprint op ouwel?

In ieder geval veel succes

6

Re: Gezocht: Diddl

Hoi Carla,
je zou ook met behulp van de tragacanth gom uit de webshop, het fondant kunnen verstevigen en dat je dan diddl als poppetje modelleerd. Die kan er dan op geplaatst worden maar ook net zo makkelijk weer erafgehaald. Ik heb het met de teletubbies gedaan. Dan kan ze het zelfs verder laten drogen en nog een hele poos bewaren ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: Gezocht: Diddl

Hoi,

Bedankt voor alle tips ik heb inderdaad wel een aantal ideetjes opgedaan!
Misschien heeft er nog iemand een leuke afbeelding van Diddl? Een kleurplaat ofzo?

Groetjes,

Carla

8

Re: Gezocht: Diddl

Misschien kan je eens even zoeken op www.speelzolder.com  Daar vind je heel wat leuke kleurplaten en ook van diddl!!

Groetjes, Katje

9 Laatst bewerkt door Carla (07-08-2006 20:21)

Re: Gezocht: Diddl

Nou inmiddels al een vrij oud bericht maar voor je het weet is het nu alweer augustus en is morgen degene voor wie ik een diddl plaatje zocht morgen jarig.
Vorige week even naar Piece of cake geweest in Purmerend en daar ook nog even gevraagd voor ideeen en zie daar de taart. Het plaatje is van icing de rand van slagroom en de achtergrond van musketzaad. De taart is gevuld met slagroom en manderijntjes. Nou maar hopen dat hij in de smaak ;) valt

http://www.voto.nl/photos/C/a/Carla/tn/j9EQswQu.jpg

10

Re: Gezocht: Diddl

Wat is ie leuk geworden !!!!!!!!!!!!

Daar kan bijna geen marsepein tegenop, echt heel leuk zeg !

11

Re: Gezocht: Diddl

Jee carla, wat is hij leuk geworden zeg. en wat een gave kleuren. :)
Maar was is dat musketzaad precies en kleur je dat zelf en hoe smaakt dat? Hihi, vragen vragen vragen............. ;)

12

Re: Gezocht: Diddl

Musketzaad zijn die spikkeltjes die je ook op je ijsje kan krijgen , ik heb pas nog een pot gekocht bij de makro
wel gemengd hoor
en om ze nu eerst allemaal op kleur uit te zoeken
maar zelf kleuren, ik ga het zo eens proberen is wel een idee

cateren is ook gebakjes maken :)

13

Re: Gezocht: Diddl

ja, ik had het gevraagd en ineens dacht ik aan musketkransjes met kerst.
Domme vraag dus van mij. :D