1

Onderwerp: weer een bewaar vraagje..

Zo ga jullie weer eens lastig vallen! :)
Ivm mijn doel een mega nijntje taart, en het feit dat ik in de week voor haar verjaardag in centerparcs met zijn alle zit..
Kan ik daar ook wel 's avonds wat prutsen maar het is toch ons vakantie weekje en om nu alles mee te gaan nemen hehe :P

Nou hier de vraagjes dan maar..

Als ik nu al leuke plaatjes ga maken van marsepein/fondant.
Kan ik deze in folie --> bakje dicht op donkere plek tot die tijd bewaren??
zijn ze dan nog te eten?

En de taarten kan ik die ook zeg een week voordat we gaan invriezen allemaal?
want het zijn er toch 4 en misschien nog wat cupcakes..pff wat een werk..

Want versierd en al de vriezer in is niet zo'n goed plan he haha
Ook niet met de cupcakes als ik bijvoorbeeld versier met botercreme?
Anders wordt het toch in centerparcs versieren hihi gelukkig 20-30 min van huis af :)

Nou ben benieuwd naar de antwoordjes!
groetjes en alvast heeeeel erg bedankt

2

Re: weer een bewaar vraagje..

Ik ben (nog) geen echte taarten-expert, maar ik doe mijn best (verbeter me gerust als ik ongelijk heb).
Ten eerste: elkaar lastigvallen doen we hier niet aan ;) Tenminste, dat hoop ik want dan ben ik ook een flink lastige :D
marsepein/fondant kan je inderdaad (al bewerkt) bewaren in plastic + doosje. De smaak blijft gewoon goed. Of is het pas voor over een jaar? ;) (paar weken kan gewoon)
Taarten kan je gewoon invriezen. Met versiering schijnt ook te kunnen, maar was bij mij een iets minder succes. Ik vries wel de taart gevuld en afgemaakt met botercreme in, en dan langzaam ontdooien, eventueel botercreme bijwerken en bekleden + versieren.
Als je echt met botercreme werkt kwa versiering (op de cupcakes) dan weet ik niet of je dat goed kan invriezen, of dat mooi blijft.
Veel plezier in CP en succes met het nijntje-project :D

Mijn website: Presentaart

3

Re: weer een bewaar vraagje..

Ik ben het helemaal met Mascha eens! Bij mij gaat het invriezen (van taarten m