1

Onderwerp: roosjes van flowerpaste

Hallo allemaal ben gisteren begonnen met eerst kijken of ik met bloemen pasta roosjes kan maken de blaadjes worden volgens mij best mooi maar als ik ze tegen net begin "roosje"het middelsye deeltje aan wil zetten blijven ze niet plakken....domme vraag misschien maar hoe krijg ik ze vast?????

neem aan dat het niet eerst hoeft te drogen en dan pas gelijmd te worden?


kleine uitsteek figuurtjes zijn prima gelukt maar wil zo graag roosjes en later ook andere bloemen!!!!!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

2

Re: roosjes van flowerpaste

Hallo Rianne,

Ik werk zelf nooit met bloemenpasta, maar het zou kunnen dat dat minder plakt. Ik doe het zelf wel zo als jij omschrijft, ik leg een blaadje op het middelste "pionnetje" het hart als het ware en dan vouw ik de 3 blaadjes ertegen en ertussen. Iets aandrukken is dan voldoende.

Misschien dat Franky een antwoord voor je heeft, zij werkt iig wel met bloemenpasta (flowerpaste).

Groetjes, Inge

PS Ik heb je titel even aangepast, zodat duidelijk is wat je wilt vragen :)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: roosjes van flowerpaste

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je daaraan komt, flowerpaste. wat is het precies? hoe smaakt het? zoui het goed zijn vor het maken van margrieten?

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

4

Re: roosjes van flowerpaste

het recept van de flower paste heb ik hier van het forum geplukt;-)

weet niet of je er margrieten van kan maken maar het wordt in elk geval goed hard.

De twee jongste kids hebben het nu ontdekt en die noemen het al eet klei....hahaha

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5 Laatst bewerkt door Franky (04-08-2006 17:17)

Re: roosjes van flowerpaste

Hoi

Ik werk alleen met flowerpaste of mexican paste. persoonlijke voorkeur!. De bloemen worden steviger en je kunt het goed dun uitrollen Als ik roosjes maak gebruik ik een damp kwastje langs de rand en onderkant van het blaadje om ze vast te zetten. Je kunt er alle bloemen, kleertjes voor popjes enz van maken.

groetjes Francisca

6

Re: roosjes van flowerpaste

heee bedankt ga het meteen proberen heb flink lopen klungelen daar straks....en het kan inderdaad heel dun kon er bijna doorheen kijken

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Re: roosjes van flowerpaste

Ook ik vind de mexican paste fijner werken dan flower paste. Welke flower paste gebruik jij Francisca? Of laat je dat uit Engeland komen? Of gebruik je het recept dat je geplaatst hebt?
Ik heb het gisteren gemaakt van zo'n zakje poeder wat je met water moest kneden maar vind het vrij stug verwerken en kan het niet zooo, dun uitrollen als de mexican.
Of ben ik verwend omdat ik meteen met mexican begonnen ben. :)

O, voor Pinky, ik vind het persoonlijk niet erg lekker hoor, eetklei past er wel het beste bij. :)

8

Re: roosjes van flowerpaste

mexican paste? hoe jullie het omschrijven klinkt goed, maar hoe kom je eraan?

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

9

Re: roosjes van flowerpaste

Ik koop het bij planet cake, het is wel erg duur. 6.50 voor 225 gram. En ook niet echt lekker maar ik vind het heel fijn werken, je kan het goed kleuren en ik vind dat mijn fairy's daar wel het mooist mee worden. Je gebruikt daarvoor en voor de bloemen ook maar kleine beetjes dus dat scheelt weer. Het lijfje maak ik dan b.v. weer gewoon van verstevigde fondant, die wordt toch bekleed. :)

10

Re: roosjes van flowerpaste

ik heb ergens gelezen dat mexican paste een mengeling was tussen fondant en flowerpaste
maar ja waar ook alweer?

cateren is ook gebakjes maken :)

11

Re: roosjes van flowerpaste

We kunnen ook mexican paste in de webshop gaan verkopen als jullie daar interesse voor hebben. We houden erg van feedback, dus laat maar horen als er iets is dat je nog mist (hoewel we net flink hebben uitgebreid ;), maar de shop kan nog voller hoor ;)). Ik werk er persoonlijk dus nooit mee, vandaar dat ik er misschien nog niet eerder bij heb stilgstaan...

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Re: roosjes van flowerpaste

zwijg me van jullie uitbreiding, voor mijn volgende bestelling heb ik al zowat een half maandloon nodig, al die koekjes uitstekers !!!!

;)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

13

Re: roosjes van flowerpaste

Hallo allemaal,

Ik werk ook wel eens met Mexican Paste en maak dit zelf. Wat ik niet nodig heb, bewaar ik in de vrieser. Als je iets moet maken, waarvan de vorm erg belangrijk is, maak ik dit van MP. Bijvoorbeeld rechte strepen. Deze blijven ook recht, ook als je ze optilt. Ik moest laatste een hardcore taart maken (zwart/wit). Hiervan stuurde mijn buurjongen een plaatje met heel veel fijn werk erin. Dit heb ik van MP gemaakt. Zodra ik de foto's heb, zal ik het plaatsen.

groeten Annemieke
Cake It

14

Re: roosjes van flowerpaste

Hoi Inge,

Ik heb belangstelling hoor!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

Re: roosjes van flowerpaste

Hoi Annemieke,

Zou je ook het recept willen plaatsen op het forum? Ik denk dat veel mensen daar blij mee zouden zijn.

Groetjes Mascha

Mijn website: Presentaart

16

Re: roosjes van flowerpaste

Ik zit nu op mijn werk en weet het recept niet uit mijn hoofd (zit dus nu in de baas z'n tijd op de site!).Ik zal deze er vanavond opzetten.

groeten Annemieke
Cake It