1

Onderwerp: bruidstaart

Goh, wat een ontdekking deze site! Leuk dat zoveel mensen taarten maken als hobby hebben! Voor 29 sep ga ik de bruidstaart voor mijn dochter maken. Ik heb al een recept en een proeftaart gemaakt, smaakte prima, maar ik moet nog wel oefenen met de marsepein! Ik ga zo op zoek naar tafelzeil, dat is een gouden tip! Heb ik nog een aantal vragen, misschien dat jullie die kunnen beantwoorden........
20 stukjes taart uit een vorm van 28 cm, dat kan toch wel of zijn ze dan veel te klein? Ik moet ongeveer 70 stukken hebben.
Ik gebruik als vulling een laag met bosfruit, die scheen bij de proeftaart door de blanke marsepein heen, tips om dat te voorkomen?
Ik wil eigenlijk een witte taart van marsepein, het lijkt me zo zoet om en marsepein en rolfondant te gebruiken. Is marsepein ook wit te kleuren of is dat vreselijk veel werk? Ik zie het bij webshops ook niet te koop, alleen kleurtjes.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik ga nog even genieten van de foto's van jullie taarten!
groetjes, Annelies

2

Re: bruidstaart

Hoi Annelies

IK moet 11 aug. de bruidstaart voor mijn schoonzusje maken. Dat word mijn eerste bruidstaart. Er is mij gezegd dat een stukje gebak van 7x4 cm pp goed is.
Mischien kun je om verkleuring te voorkomen, een dijkje van botercreme spuiten langs de rand en dan daar binnenn de vruchtenvulling.
Ik ga zelf om de rand van de taart een 3mm dikke rand marsepein doen, dus niet bovenover, ook tegen het verkleuren. En dan over het geheel witte rolfondant. Eerst zou ik ook botercreme gebruiken maar geschrokken van het resultaat bij 30 graden heb ik nu deze oplossing.

Nou ik denk dat je nog wel meer reacties krijgt. Je kunt ook zoeken met de zoekfunctie, want deze dingen komen vaker aan bod.

Groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]