1

Onderwerp: Overladen Kolonisten van Catan-taart

Morgen verjaart een goede vriend van m'n vriend, die hij heeft leren kennen bij een spelletjesavond waarop ze meestal 'Kolonisten van Catan' spelen. Kweet niet of jullie dat spel kennen? Ik ben zelf niet zo dol op dat spel, maar 'of ik even een Kolonisten taart kon maken?'.
Dit is het resultaat, een deel van het spelbord van het spel in beetje-3D nagemaakt.
Ik vind het zelf een behoorlijk overladen taart: de spelvakjes zelf, de diertjes erop (ja dat moet een kameel voorstellen maar is niet zo goed gelukt :-), het schaapje ging beter maar daar had ik een voorbeeld voor uit een boek..), de spelhuisjes en -straatjes, de dobbelstenen,... Van bovenuit gezien vind ik het best leuk geworden maar eigenlijk teveel voor op 1 taart.
Maar goed, ik hoop dat de fanatieke spelers hem leuk vinden, en anders dat-ie toch lekker is!

Kristien
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/P1010011.jpg
[img]http://img.photobucket.com/albums/v603/ … 010021.jpg[/IMG

2

Re: Overladen Kolonisten van Catan-taart

dat was dus een haakje te weinig:

http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/P1010021.jpg

3

Mooi hoor, en ik vind hem natuurlijk niet te vol maar in mijn ogen is dat niet snel het geval. ;) :)
Ik vind ook dat het ligt aan het thema wat je gebruikt, bij het ene is een simpele taart het mooist en bij dit thema werkt veel en vol dan weer juist goed. Goed gedaan en ga zo door. :)

4

kristien wat een prachtige taart!!!

echt fantastisch om zo'n spel na te maken (had er nog nooit van gehoord)
en echt waar, ik vind je kameel supergoed gelukt!! als ik er ooit ene moet maken gebruik ik deze zeker als voorbeeld!

je mag zeker trots zijn op het resultaat, ik zou hun gezichten wel eens willen zien.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Ja ik ken het spel en vind het ook wel leuk om te spelen en vind hem dan ook erg goed gelukt, ik denk dat mijn man en zwager de taart ook meteen zouden herkennen als catan zonder dat ik het erbij zeg.. Super dus!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

6

wow, wat een geknutsel moet dat gewwest zijn. Ik ken het spel niet, maar ik vind het erg leuk!

goetjes,
gina

7

Mijn zoon (9) herkende het spel dus ook meteen. Mijn zus speelt het veel. Daar kennen ze het spel van. Ik ben zelf niet zo'n spelletjes mens!

Je taart is in iedergeval heel mooi geworden! Het overladen zoals je het noemt kan gerust bij deze taart

groetjes Francisca

8

wat is die leuk geworden, zeg!
Wij spelen het spel ook wel en het lijkt sprekend

Ik vind het ook niet te vol hoor..het hoort allemaal bij het spel

sasja

9

Oooh wat leuk! Ik ken het spel ook en vind het erg leuk om te spelen. Zou erg lekker smaken tijdens een potje catan haha.
Heel mooi hoor!

Groetjes Els

leuk idee zeg een spel dat hadden we nog niet vaak gezien!!
ik ken het niet maar uit het hierbovenstaande maak ik op dat het er precies zo uitziet als de taart.
Vind hem heel leuk geworden en dat volle snoepen ze er tijdens een spelletje zo af, en nu hoeft niemand te vechten om een versiering!!!!
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

harstikke leuk geworden! Zeker niet te vol: zo is het spel zelf immers ook ! Overigens bestaat er ook een Kinderen van Catan-spel; misschien ook leuk om na te maken???

12

Ik vind hem heel erg goed gelukt! Een vriend van mij zou 'm super vinden, die is ook al zo'n kolonisten gek. Hij lijkt erg goed, ik vind 'm niet te vol, zo zie je juist precies wat voor een taart het is, als je minder had gedaan was dat ook minder duidelijk geweest.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

13

hihi wat een leuke speel taart :P
en hij lijkt zeker ja ;)
knap hoor en wat een werk al die dingetjes zeg :)
maar zeker niet te vol hoor..
precies goed zo!

14

Te vol? Helemaal niet! Hartstikke leuk juist!!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

Hij is superleuk zeg !!!

Voor mensen die verslaafd zijn aan dat spel is het een hele geslaagde taart lijkt me (ik ken het van een CD maar heb het nooit echt gespeeld)

Ik denk dat we nu binnenkort ook mens erger je niet en ganzenbord en zo gaan zien hier op het forum :D

Groetjes Nicole

16

Geweldige taart Kristien!! Echt onwijs goed geworden!! Ik ken het spel dus helemaal niet maar al die marsepeinen figuurtjes zou ik wel lusten hoor ;-) :-D Het zal zeker een enorm sukses zijn bij de mannen!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

17

ik ken het spel wel (geen succesverhaal, eerste keer met schoonouders... wel goed gespeeld), maar ben er geen fan van ofzo. Wel leuke taart, echt cool nagemaakt! Ik kan me voorstellen dat je wel denkt van uuh, 'maak even een kolonisten-taart'.... mmm, maar het resultaat mag er zijn!

Mijn website: Presentaart

18

Zooo, leuke taart zeg! Wel een leuke opdracht, een spel namaken :) Ik ken het spel ook niet maar het ziet er erg leuk uit!! En niet te druk hoor, dat hoort gewoon zo bij zo'n taart.
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

19

Leuk idee zeg, om een taart naar een spel te maken (leuk spel trouwens ook, ik vind Catan echt heel leuk). Ik vind je uitwerking

20

Super taart, heb hem even gekopieerd, spel het nu zelf op de nintendo ds,