1

Onderwerp: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

ik wil mijn taart morgen graag 'tiffanyblauw' (zie www.tiffany.com, de beroemde juweliers van de audrey hepburn film breakfast at tiffany's...) maken. maar gaat dat wel lukken met marsepein? ik probeer het met wilton royal blue en sky blue, maar het wordt allebei zo fel, meer een soort turqoise. als jullie babyblauw maken bijvoorbeeld, doe je dat dan met marsepein, of gebruik je dan fondant? zou ik misschien ook een deel fondant kunnen nemen (heb nu niet genoeg in huis voor hele taart en vind het ook niet zo lekker).

nog even een ideetje: de kleur moet ongeveer zo worden als wendy's 'whimsikel' taart (de onderste laag van de drie)

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

2

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

Die doos van tiffany lijkt me meer zee-achtig,blauw met een tikje groen?
Je kunt er wit doormengen (bijv. icing white van Wilton) of minder kleurstof gebruiken om het lichter te krijgen. Fondant is van zichzelf natuurlijk veel witter dan marsepein, wat misschien een betere basis is voor de kleur die je wilt krijgen.

3

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

volgens mij is het ook blauw met nogal wat groen.

Mijn website: Presentaart

4

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

ook wel turqiose?
tenminste daar vind ik het op lijken en ik denk ook met witte fondant dat dit makkelijk gaat maar ja weet het ook niet zeker natuurlijk :)

5

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

ja maar de kleuren die ik maak worden meteen zo donker/fel. het moet iets meer pastellerig zijn zeg maar....

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

6

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

1. Eerst een klein beetje kleurstof toevoegen (beetje blauw en beetje groen (of heel klein beetje geel). Dan wordt het niet zo donker en dan bijkleuren (bijvoorbeeld meer blauw als ie te groen wordt (blauw met groen IS truquoise, maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt). Gewoon beginnen met heel weinig kleurstof (1 sateprikker-puntje), dan wordt ie echt niet te donker. ik zou wel sky-blue nemen
Maar ik ben niet de kleur-expert van het forum :D Met Marsepein moet ook kunnen, die is al een beetje gelig dus wordt vanzelf ietsje groener. Volgens mij zijn er ook mensen die marsepein en fondant mengen, zelf heb ik het nog nooit gedaan.

2: Wendy vragen hoe zij de kleur had gemaakt :D

Mijn website: Presentaart

7

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

Hihi, Marscha, je bent me net voor. :)

Ik denk dat de mijne iets meer baby blauw is, was idd fondant. Ik zou er ook wat geel aan toevoegen, met groen erbij word het denk ik te groen.
En echt maar kleine prikjes kleur toevoegen.
Ik vind het altijd moeilijk uit te leggen. Ik heb vroeger veel kleuren/verf schema's moeten maken voor school. (mode kleding, en dan voor de reclame gedeelte.) Dus ik mik er op gevoel het een en ander door en dan is hij eigenlijk meteen hoe ik hem wil. Mazzelaar h

8 Laatst bewerkt door catherine (03-08-2006 06:40)

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

marsefond??

en blijft het resultaat echt mooi? dat heeft dus niks dan voordelen: lekkere smaak en witter wat een beter kleurresultaat geeft!! de oplossing tot alles??!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

9

Re: hoe maak ik marsepein tiffany blauw (ong. zoals wendy's whimsikel)

nou het is gelukt hoor! dankzij jullie tips een prachtig tiffany blauw. ik post 'm op de show off, maar morgen bij daglicht maak ik een betere foto. dank!!!

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO