1

Onderwerp: weeral eens vraagje over kleuren

ik krijg mijn marsepein dus nooit mooit gekleurd, ik krijg nooit felle kleuren, ze blijven altijd flets, ik hoop dat ik goed uitleg wat ik feitelijk bedoel.
als ik jullie taarten zie zijn die lichtblauw, felgroen, lila...

ik dacht dat het kwam doordat jullie rolfondant gebruikten en ik altijd marsepein die toch erg beige is van kleur.  dat doet me sterk twijfelen om toch maar niet over te schakelen op rolfondant, maar nu las ik onlangs dat de meesten onder jullie toch ook marsepein gebruiken!!

dan moet het toch aan de kleuren zelf liggen, dus ik zou graag horen met welke merken jullie het beste resultaat krijgen.

ik heb juist violet uit de webshop maar hij werd wat grijzig, heb er dus meer violet door gedaan, werd natuurlijk erg paars terwijl ik liever wat lila had, dus veel wit er bij maar het blijft erg paars.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: weeral eens vraagje over kleuren

Hallo Catherine,

Heb je ook onze marsepein, of een andere? Want daar zit ook veel verschil in hoor. De ene marsepein is van de basis uit al veel witter als de ander. Als je basis vrij geel is, dan krijg je toch andere kleuren. Lila is een moeilijke kleur om te krijgen. Je moet inderdaad eerst goed tot paars komen en het dan lichter maken met wit. Ik zal je ook wel even mailen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: weeral eens vraagje over kleuren

hey ik had laatst een taartje gemaakt om kleuren te oefenen alleen..
en ik kreeg fel groen en blauw maar er zat ook aardig wat in hoor anders blijft de kleur heel licht en lief ook wel leuk maar niet als je fel wilt natuurlijk!!
paars in tegenstelling met de rest werd juist heel donker bij mij hehe
maar ik denk ook dat je er gewoon aardig wat wit in moet mikken ja!!
ik heb dus ook met marsepein gekleurd..
ben wel benieuwd hoe het met fondant gaat zijn ja!
nog niet geprobeerd...

4

Re: weeral eens vraagje over kleuren

ik heb niet de marsepein van de webshop, de mijne is echt heel gelig omdat ik altijd 50/50 kocht, maar ben nu overgestapt op 33/67 en die is witter.

ik had onlangs hier iets gelezen dat er een website is met de verschillende kleurenresultaten van het combineren van kleuren, weet iemand welke site dat is?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: weeral eens vraagje over kleuren

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

astu het kleurenschema!
komt van infotaartje af :)
ik stuur iedereen gewoon naar infotaartje hihi

6

Re: weeral eens vraagje over kleuren

danku!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010