1

Onderwerp: Choc á Choc

Gisteren was mijn papa jarig (56 nu) en welke gelegenheid is er beter dan een verjaardag om een lekkere taart te maken? Omdat wij in de familie nogal gek op chocolade zijn, heb ik een recept uit BBC Good Food geprobeerd. Ik heb namelijk het geluk dat een vriendin uit Engeland me elke maand dit magazine opstuurt. Het staat bomvol geweldige recepten, waaronder deze voor een machtige chocolade cake. Enkel voor de echte chocoladeliefhebbers!

Ingredi

2

Re: Choc á Choc

Mmmmmmmmm!! Volgens mij heb ik hetzelfde recept in een vam mijn engelse kookboeken en ja die is verrukkelijk!

groetjes francisca

3 Laatst bewerkt door broodjelol (21-07-2006 08:33)

Re: Choc á Choc

volgens mij heb ik zo'n soort taart ooit in een engels restaurant gegeten. Het heette "death by chocolate" :)

is baksoda trouwens hetzelfde als zuiveringszout?

groetjes,
gina

4

Re: Choc á Choc

Baksoda staat inderdaad onder vele, verschillende namen bekend: zuiveringszout, maagzout, bicarbonaat, ... Je kan het naast het bakken, ook gebruiken om je tanden te poetsen, of om je maag te kalmeren bij een indigestie. Wist ik zelf allemaal niet, tot ik een potje ervan kocht. :)

5

Re: Choc á Choc

Ik zit steeds maar in gedachten te watertanden bij dit recept en heb nu eindelijk een goede reden gevonden voor mezelf om hem te maken (vakantie) maar nu vraag ik me af of ik het zuiveringszout gewoon bij de supermarkt vandaan kan halen of dat ik straks voor een teleurstelling kom te staan omdat ze dat niet hebben?

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

6

Re: Choc á Choc

Ik denk het niet. Je hebt meer kans bij een drogist!

groetjes Francisca

7

Re: Choc á Choc

mjammy, die wil ik ook proberen. :D

8

Re: Choc á Choc

Ah drogist die heb ik hier ook, zal ik die eens proberen dankje!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

9

Re: Choc á Choc

Het was inderdaad bij de drogist te koop bedankt!! :D

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)